ایجاد سامانه بی‌واسطه روابط اقتصادی ایران و چین

به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری گرگان، شهردار گرگان از تشکیل سامانه بی‌واسطه روابط اقتصادی در زمینه صادرات و واردات مواد غذایی میان دو کشور ایران و چین خبر داد.

عبدالرضا دادبود در خصوص راه‌اندازی این سامانه اظهار داشت: دولت چین به منظور ایجاد ارتباط بی‌واسطه میان صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات غذایی شامل گوشت و مرغ، میوه و سبزیجات، محصولات دریایی و کشاورزی، غذاهای فراوری شده، نوشیدنی‌ها، چاشنی‌ها، لبنیات و میان‌وعده‌ها در دو کشور ایران و چین، یک بستر آنلاین راه اندازی کرده است.

دادبود افزود: سرکنسولگری ایران در جنوب چین از شهرداری گرگان درخواست کرده بر اساس تفاهم‌نامه با شهر گوانگجو، در رابطه با این سامانه به فعالان اقتصادی اطلاع‌رسانی کنیم‌. باتوجه به اینکه حضور در کشور چین هزینه بالایی برای فعلان اقتصادی ایران دارد این سامانه زمینه ارتباط بدون واسطه با طرف چینی را میسر می‌سازد.

شهردار گرگان ادامه داد: در این سامانه یک مترجم زبان قرار دارد که اظهارات طرف ایرانی را به زبان چینی ترجمه می‌کند. افراد حقیقی و حقوقی به منظور ثبت‌نام در این سامانه می‌توانند از طریق اتاق بازرگانی اقدام کنند و پس از گذشت حدود سه هفته این ارتباط برقرار می‌شود. پس از برقراری ارتباط، به مدت یک و نیم ساعت فرصت برای ثبت تقاضا و درخواست طرف ایرانی شکل می‌گیرد. از اتاق بازرگانی و سایر نهادهای اقتصادی خواسته‌ایم اشخاص واجد شرایط را به سرکنسولگری ایران در شهر گوانگجو چین معرفی ‌کنند.

لازم به ذکر است، در آبان سال 97 یک تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری‌های گرگان و گوانگجو چین منعقد شده است.