اختصاص 310 میلیارد ریال برای اشتغالزایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم از اختصاص 310 میلیارد ریال اعتبار از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 برای ایجاد، توسعه اشتغال و کارآفرینی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه کمیته استانی تبصره 18 با اشاره به طرح های حمایتی اظهار کرد: تاکنون پرداخت تسهیلات به شرکت های حوزه فاوای استان قم از محل بند ب تبصره 18 ماده واحده قانون بودجه بوده که از این محل طرح های 16 شرکت متقاضی تسهیلات در کارگروه استانی وجوه اداره شده تصویب شده است.

غلام پور گفت: بالا بودن دستمزد نیروهای متخصص، بالا بودن ریسک در برنامه های نوآورانه و کمبود ساز و کارهای حمایت جسورانه، تمرکز اغلب بنگاه¬های کسب و کار بر بازارهای کوچک و ناپایدار، کمبود نهادها و منابع مناسب برای پشتیبانی و توسعه کسب و کارهای نوپا و کمبود نقدینگی جهت اجرای پروژه ها و قراردادها از جمله مشکلات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اشتغال است.

غلام پور بیان کرد: برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص بند الف تبصره 18 زیر برنامه های حمایت از اشتغالزایی شرکت های نوپا و غیرنوپا فاوا، حمایت از توسعه پلتفرم ها و عرضه کنندگان روی پلتفرم، حمایت از آموزش و برگزاری رویداد، حمایت از توسعه کسب و کارهای سنتی بر بستر آنلاین، تسهیلات سرمایه در گردش و نیز طرح¬های ملی را شامل می¬شود.

وی با اشاره به تلاش این اداره کل برای جذب حداکثری اعتبارات اختصاص یافته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: دارا بودن برش استانی از ویژگی های مثبت این برنامه است که این امکان را برای هر استان ایجاد می‌کند در خصوص طرح های استانی بتواند راسا اقدام به بررسی طرح‌ها نموده و متقاضی را به طور مستقیم به بانک عامل معرفی نماید.

غلام پور تصریح کرد: اجرای برنامه فوق منوط به تهیه دستورالعمل های اجرایی، آماده سازی سامانه جهت اخذ درخواست متقاضیان و عقد قرارداد عاملیت با موسسات عامل می¬باشد که توسط سازمان فناوری اطلاعات در حال پیگیری می ¬باشد.