افزایش 100 درصدی تخت های بیمارستانی خمین

استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از طرح در حال ساخت بیمارستان حضرت فاطمه (س) خمین گفت: شمار تخت‌های بیمارستانی شهرستان خمین تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد و به ۲۶۰ تخته می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید «علی آقازاده» افزود: تکمیل این طرح ۱۴۰ تخت به امکانات درمانی بستری فعلی خمین یعنی ۱۲۰ تخت بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان می‌افزاید.

وی با بیان اینکه بیمارستان حضرت فاطمه (س) خمین دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است، اظهار داشت: پس از پیگیری بسیار جدی، قراردادی به مبلغ ۷۱۰ میلیارد ریال با پیمانکار این طرح نعقد شد که براساس آن، این مرکز درمانی باید در مدت ۹ ماه تکمیل شود. اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان ۱۴۰ تخت خوابی در خمین نقدی است و انتظار می رود در مدت زمانی کمتر از ۹ ۹ ماه این مرکز درمانی آماده بهره‌برداری شود.

آقازاده احداث محل اسکان برای پزشکان متخصص در خمین را در ماندگاری و ایجاد انگیزه برای آنان تاثیرگذار دانست و گفت: این مکان دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است. استانداری پنج میلیارد ریال برای تکمیل محل اسکان پزشکان متخصص در خمین کمک کرد و انتظار می رود تا ماه آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.

استاندار مرکزی در خصوص بازدید از شهرک گل و گیاه در روستای لیلیان خمین نیز گفت: زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برق و گاز برای تولید محصول با کیفیت در این شهرک تامین شده است.

آقازاده این شهرک را کانون ایجاد اشتغال پایدار در زادگاه امام راحل دانست و افزود: گلخانه‌های فعال در این شهرک برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای به آب نیاز دارند و مقرر شد این مهم از منابع آب و فاضلاب تامین شود که پیگیری‌های لازم در این خصوص در حال انجام است. یکی از مشکلات گلخانه‌داران این شهرستان خسارت وارد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا و نبود بازار فروش گل است که مقرر شد در کارگروه‌های مربوطه برای رفع این مشکل تصمیم‌سازی شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: طرح های اقتصادی و زیرساختی عمرانی در خمین نوید بخش یک جهش بزرگ در این شهرستان است.