راه اندازی خط تولید پودر خون در کاشان 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان حسین عبدالله زاده، در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان کاشان، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی و محدودیت های حوزه واردات، سرمایه گذاری در این حوزه مقرون به صرفه است و می تواند منجر به ارزآوری شود.

وی افزود: در این نشست، شهرداری کاشان مکلف شد با همکاری اداره محیط زیست نسبت به راه اندازی دستگاه پودر خون با رعایت ملاحظات زیست محیطی و بهداشتی و رفع بوی بد آن اقدام کند و جانمایی محل پسماندهای صنعتی تا پایان آبان ماه سال جاری انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان، تصریح کرد: آسفالت ریزی، جدول گذاری، محصور سازی و تعیین تکلیف کودهای دپو شده و رفع نقص استخر نگهداری شیرآبه از جمله اقداماتی است که برای ساماندهی سایت بازیافت و پسماند شهرداری باید پیگیری شود.

عبدالله زاده گفت: باتوجه به گزارش بازدیدهای مشترک دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل از محل دفن پسماندهای عفونی، نظارت و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، برای بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی در حوزه آن شهرستان ضروری است. با توجه به مصوبه های پیشین مبنی بر جمع آوری پسماندهای عفونی از مطب ها و کلینیک ها و مراکز مشابه و از طرفی آلودگی شدید این نوع پسماند، نظارت بر جمع آوری و بی خطرسازی آن باید تقویت شود.