بهره‌برداری از آزادراه مراغه-هشترود تا سال 1402

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری آذربایجان شرقی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی گفت: در صورت تامین اعتبارات و تقویت سرمایه گذاری، آزادراه مراغه- هشترود مستعد بهره برداری تا سال ۱۴۰۲ به طور کامل است.

رضا طوسی در بازدید از آزادراه مراغه- هشترود و طرح‌های عمران شهری مراغه، افزود: با توجه به تلفات بیش از ۱۹ نفری در مسیر مراغه- هشترود در سال گذشته که این مسیر را به عنوان محوری پرتلفات در این استان تبدیل کرده، بهره برداری از آزادراه مراغه- هشترود و برخی از قطعات آن زمینه ساز کاهش چشمگیر در خسارت‌های مالی و جانی در این مسیر خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های عمران شهری مراغه نیز گفت: طرح احداث خیابان های ۳۵ متری الغدیر و ۴۵ متری سردار سلیمانی حرکتی ارزنده از سوی شهرداری مراغه در راستای توسعه شهری و ترافیکی خواهد بود.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها علاوه بر کاهش مشکلات ترافیکی زمینه ساز توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق حاشیه شهری خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه ۵۰ کیلومتر حدفاصل بین مراغه و نظر کهریزی از محورهای پرخطر در منطقه است، بهره برداری از قطعات اول (ب) و دوم و سوم در این مسیر می تواند زمینه ساز کاهش مخاطرات ترافیکی و جاده ای در این محور شود.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، قطعات دوم و سوم آزادراه مراغه- هشترود تا تیرماه ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود. همچنین با رایزنی های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با همراهی نماینده این شهرستان و نیز جلسات متعدد با استاندار آذربایجان شرقی، مشکل تامین اعتبار مورد نیاز آزادراه مراغه – هشترود رفع می‌شود.

طرح احداث بزرگراه مراغه- هشترود به عنوان طرح بزرگ ملی از خرداد سال ۱۳۹۵ و با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز شد.