ابقای 10 عضو شورای شهر در کمیسیون ماده 100

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، روز یکشنبه در جریان دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران، انتخاب ده نفر از اعضای شورای شهر تهران برای عضویت در شعب ده‌گانه کمیسیون ماده ۱۰۰ را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش ایرنا، «محمد سالاری» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران توضیح دادکه بنای اصلاح قانون ماده ۱۰۰ در این دوره نوشته شد. چرا که این قانون پیشگیرانه نوشته نشده و تخلف را به رسمیت شناخته است.

وی با بیان اینکه در تبصره‌ها درباره چگونگی برخورد با این تخلفات صحبت شده است، گفت: تنها یک تبصره در این قانون می‌گوید که شهرداری و مهندسین ناظر مکلف است نسبت به پیشگیری از تخلف اقدام کند و تا به حال در ارتباط با اجرای این تبصره و چگونگی برخورد با قصور در اجرای این تبصره، چیزی نوشته نشده است. در قانونی که نوشته می‌شود رویکرد، پیشگیرانه است و شهرداری‌های کشور ضابط قضائی می‌شوند و باید جلوی هر گونه تخلفی را گرفته و با دستور دادستانی نسبت به تخریب بنا اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اسامی منتخبین شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: خانم‌ها زهرا صدراعظم نوری، الهام فخاری و زهرا نژادبهرام و آقایان مجید فراهانی، حسن خلیل آبادی، محمد علیخانی، افشین حبیب‌زاده، آرش میلانی و علی اعطا نمایندگان شورای شهر در کمیسیون ماده ۱۰۰ هستند.

«محمدجواد حق‌شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: چرا باید ۱۰ نفر در این کمیسیون در نظر گرفته شود؟ باید به تعداد مناطق عضو داشته باشیم تا کار مردم روی زمین نماند.

«حجت نظری» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: در برخی مواقع سیستم اجرایی شهرداری به ویژه در کمیسیون ماده ۱۰۰ فشارهایی را می‌آورد که با خود شائبه زد و بند نیز دارد. پرسش من این است که راه برخورد با چنین اتفاقی چیست؟

«علی اعطا» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به مشکلات موجود در کمیسیون ‌ماده ۱۰۰ گفت: برخی اوقات با مواردی مواجه می‌شویم که حتی سازمان بازرسی شهرداری تهران در برخی اقدامات کارشناسی عضو شورا ورود محتوایی می‌کند. گاهی نیز یک کارشناس از ماده ۱۰۰ را مورد سوال قرار می‌دهد که فلان عضو شورا راجع به این پرونده چه گفت.

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: این موارد را باید همان موقع بگویید که پیگیری کنیم. نباید فشارهای غیر اصولی به افراد در رای کمیسیون ماده ۱۰۰ تغییری ایجاد کند.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رای با تمدید عضویت ده نفر اعضای برای حضور در کمیسیون ماده ۱۰۰ موافقت کردند.