جمالی نژاد: به زودی شیوه نامه امور سرمایه‌گذاری و مشارکت در شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اصلاح شیوه‌نامه امور سرمایه‌گذاری و مشارکت در شهرداری‌ها با هدف بهبود و تسهیل سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه بزودی ابلاغ می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان خبر فوق افزود: اصلاحات لازم در شیوه‌نامه امور سرمایه‌گذاری و مشارکت در شهرداری‌ها به منظور حضور موثرتر بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های شهری و با هدف درآمدزایی بهتر شهرداری‌های کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به موقعیت زمانی شهرداری‌ها در سال پایانی دولت و شوراهای شهر، اظهار کرد: مردم انتظار دارند وعده ها و برنامه های اعلام شده در اجرا محقق گردد. در این برهه باید کمتر کلنگ زنی جدید داشته باشیم و همچنین پروژه‌های درآمدزا و مطالبات شهرداری‌های خوزستان را پیگیری کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه شهرداری ها ۳۵۰ نوع خدمات متنوع ارائه می‌کنند، به بالا بودن مطالبات مردم از این نهاد عمومی اشاره نمود و گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات مردم، سازمان شهرداری و دهیاری‌ها در تلاش است تا در حوزه‌های نرم‌افزاری و تجهیزاتی از شهرداری‌ها حمایت کند.

وی در ادامه از معرفی طرح‌های زودبازده و اقتصادی شهرداری‌ها به بانک از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اعطای تسهیلات خبر داد.

جمالی نژاد همچنین به مصوبه ابتدای شهریور ماه هیئت محترم وزیران در زمینه افزایش حقوق کارکنان شهرداری‌ها و شهرداران اشاره کرد و گفت: اخیرا آیین نامه پیشنهادی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص مسائل اداری و استخدامی شهرداری‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح و به تصویب رسید و موضوع در مسیر بررسی در مجلس قرار دارد.