بیش از 2700 کسب و کار آنلاین دارای نماد اعتماد الکترونیکی در استان

در حوزه کسب و کارهای آنلاین، استان آذربایجان شرقی دارای بیش از 2700 کسب و کار آنلاین دارای نماد اعتماد الکترونیکی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، محمد فرزاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به این که یکی از عوامل مهم توسعه تـجارت الکترونیکی، ایـجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی می بـاشد، ادامه داد: تائید کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی را دارد .

وی ادامه داد: اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برای وب‌ سایت های تجاری با هدف قانونمند کردن و چارچوب دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی مورد توجه می باشد. فرزاد اهمیت کسب و کارهای آنلاین را برای توسعه جوامع و اشتغال پایدار در سطح جوامع امروزی را غیر قابل انکار دانست و با بیان اینکه این تعداد شرکت های دارای نماد اعنماد الکترونیکی رقم خوبی است، اظهار کرد: این نشانگر استقبال خوب مشاغل مختلف استان آذربایجان شرقی برای فعالیت در حوزه کسب و کارهای آنلاین است.

وی ادامه داد: در شرایط خاص مانند شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی مکرر مراکز تجاری و بازرگانی می شود فروشگاه های اینترنتی مهم ترین بستر برای رفع نیازهای تجاری طیف زیادی از جامعه است و از این رو ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی خواهد بود. به نحوی‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید کنند.

فرزاد تعداد کسب و کارهای آنلاین استان را که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند را 2719 مورد برشمرد و افزود: برای تشویق مردم به استفاده از تراکنش ها و خرید های اینترنتی و حمایت از کسب و کارهای آنلاین علاوه بر ایجاد بستر کافی و مناسب باید فرهنگ سازی در این زمینه در برنامه قرار گیرد.