بهره مندی 315 خانوار بخش بازفت از اینترنت نسل چهارم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، گفت: با ارتقا سایت روستای مورز بخش بازفت شهرستان کوهرنگ، 315 خانوار با جمعیتی بالغ بر 1201 نفر از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، در جلسه شورای اداری شهرستان کوهرنگ با حضور حجت الاسلام سعید حسین‎پور امام جمعه این شهرستان و قدرت الله حمزه نماینده مردم شهرستان کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه گزارش از عملکرد این اداره کل در  این شهرستان و با توجه به توسعه و تقویت شبکه ارتباطی، بهره‌مندی از خدمات شبکه ملی اطلاعات و جلب رضایت روستاییان و مشترکین، اظهار کرد: با ارتقا سایت روستای مورز که چندی پیش از طریق ابلاغ به شرکت ارتباطی همراه اول و از محل اعتبارات ملی طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی به شبکه همراه متصل و از پوشش نسل چهارم بهره‌مند شدند.

بلالی تشریح کرد: در جهت تکمیل پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستایی، پروژه احداث سایت‌های مخابراتی و یا ارتقای تکنولوژی سایت‌های موجود در نقاط مختلف استان آغاز شده که با اتمام این پروژه‌ها، شاهد افزایش نقاط تحت پوشش و بهبود وضعیت ارتباطی در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اپراتورهای تلفن همراه حجم و ظرفیت مشخصی برای ارائه خدمات به مشترکین خود در روزهای عادی دارند، افزود: ظرفیت‌های موجود برای شرایط عادی مناسب بوده که با بالا رفتن ناگهانی نیازهای اینترنتی مردم طی این مدت و حسب دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توانستیم بخشی از این نیازها را با ارتقا ظرفیت‌ها جبران کنیم و در همین مدت کوتاه، پاسخگوی نیاز مردم استان به اینترنت پرسرعت و با کیفیت باشیم.

بلالی ادامه داد: برای تامین پهنای باند مورد نیاز اپراتورهای مربوطه، فیبر نوری مسیر دشتک تا شیخ عالی بازفت به طول 100 کیلومتر در حال اجرا می باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، با توجه به نسل ارتباطی ارائه شده در این روستا در قالب شبکه نسل چهارم، تصریح کرد: شبکه فاقد محدودیت نرخ ارسال و دریافت داده بوده و ترافیک مصرفی در این شبکه با نرخ تعرفه مناسب محاسبه می‌شود.