افزایش 2 برابری مرسولات پستی در استان کرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، با بیان اینکه در ایام کرونا جابجایی مرسولات پستی به 2 میلیون 811 هزار مرسوله رسید، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۷۳۱ هزار بسته و جابه‌جایی مرسوله در استان داشته‌ایم.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به اینکه پست به‌عنوان قدیمی‌ترین وسیله‌ی ارتباطی مردم است، بیان کرد: با وجود رشد ارتباطات، هنوز هم پست به‌عنوان یکی از گسترده‌ترین و پرسابقه‌ترین دستگاه‌های خدمت‌رسان توانسته است خود را با تکنولوژی‌های روز تطبیق دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا خریدهای اینترنتی مردم افزایش داشته است، گفت: تعداد فروشگاه‌های اینترنتی ۱۲۰ درصد و مرسولات پستی نسبت به قبل از کرونا بیش از ۲ برابر، افزایش داشته اند.

بهنیا با بیان اینکه در ایام کرونا یک میلیون و ۴۱۳ هزار مرسوله صادره از استان و یک میلیون و ۳۹۸ هزار مرسوله وارده به استان داشته ایم، تصریح کرد: در۶ ماهه نخست امسال ۷۳۱ هزار بسته و جابه‌جایی مرسوله در استان انجام شده که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه گفت: پست کرمانشاه در دوران کرونا یک روز تعطیلی هم نداشته و از جمله خدمات نیابتی که انجام می‌دهد می‌توان به ارسال مدارک دانشجویان جدید الورود اشاره کرد که هم اکنون در حال انجام است و تاثیر به سزایی در کاهش مراجعات دانشجویان و سفر‌های شهری دارد.