استاندار خراسان شمالی: شهرداری‌ها از جذب بخش خصوصی غافل نباشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد علی شجاعی صبح امروز در جمع شهرداران و دهیاران منتخب استان گفت: دولت فقط در حوزه زیرساخت‌ها کمک می‌کند در حالی که آبادانی، معیشت و رفاه مردم توسط بخش خصوصی انجام می شود.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه حضور سرمایه گذار بخش خصوصی باید رونق یابد، تصریح کرد: برای تمامی حوزه‌ها نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم و این شرایط توسط شوراها و شهرداری‌ها فراهم می شود. منافع مردم باید حائز اهمیت باشد و اختلاف سلیقه نباید موجب تعطیلی امور و عدم حضور بخش خصوصی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تفاهم نامه‌ای به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان در ۱۷ بند فی مابین معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و استانداری خراسان شمالی با هدف توسعه حوزه عمران شهری و روستایی این استان منعقد شده، لذا سهم عادلانه‌ای برای هر شهرستان و دهستان‌ها مشخص شود.

شجاعی شوراها را منتخبین مردم برای توانمندسازی حوزه اجرا دانست و افزود: باید قدردان انسجام بین تمام اجزای حاکمیت استان باشیم زیرا در پرتو این انسجام می‌توانیم ادعا کنیم خدمتگذار مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بیشتر شاخص‌های عمرانی شاهد توسعه هستیم به طوری که تمامی منازل روستایی بیمه رایگان شده‌اند و از یک سو نیز در بحث نفوذ بیمه روستایی نیز دارای رتبه چهارم کشوری هستیم.