افتتاح دو هزار و ۵٠٠ کیلومتر راه جدید روستایی

دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر طرح بهسازی و آسفالت راه‌ روستایی با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری روستا، مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی پروژه‌ها با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از شهرستان طالقان برگزار شد.

طرح ملی ابرار (اقدام برای راه‌های اولیت‌دار روستایی) از سال گذشته به عنوان طرح مهم دولت توسط سازمان راهداری در حال اجرا و هدف آن رفع محرومیت در روستاهای کشور است و در این راستا هفته گذشته نیز در استان تهران چندین پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد. این طرح که در مرحله اول بر ساخت و تکمیل دو هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تا پایان سال ۹۸و در مرحله دوم ساخت و تکمیل سه هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تا پایان دولت تدبیر و امید تاکید دارد، اکنون به پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی رسیده است.

تعداد کل پروژه های افتتاحی امروز ۳۲۴ محور روستایی به طول یک هزار و ۵۰ کیلومتر است که با اعتبار هزینه شده پنج هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری روستا در بخش دیگری از افتتاحیه‌های امروز ۳۵۰ محور روستایی به طول یک هزار و ۳۷۶ کیلومتر تحت پوشش قرار می‌گیرد. مجموع پروژه‌ها در بخش ساخت و نگهداری راه‌های روستایی شامل ۶۷۴ طرح است که طول آنها به دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد. مجموع اعتبار هزینه شده نیز ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.