افتتاح پروژه ی 62 میلیارد ریالی در حوزه ارتباطات دهستان چاشم شهرستان مهدیشهر

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از سرمایه گذاری 62 میلیارد ریالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ارتباطات دهستان چاشم شهرستان مهدیشهر خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه دکتر گلرو نماینده محترم مردم شریف سمنان ،سرخه و مهدیشهر  و جمعی از مسولان روستایی ضمن بازدید از روستاهای چاشم و خطیرکوه پروژه ایجاد و توسعه مسیر انتقال فیبر نوری روستایی  فولادمحله، ،شهمیرزاد،گردنه بشم،آرتد،چاشم روزیه،خطیرکوه،پاقلعه و کمرود و همچنین ارتقا اینترنت پهن باند سیار روستای چاشم از 2G به 3Gرا با سرمایه گذاری  بالغ بر 62 میلیارد ریال را افتتاح کرد.

حسن پور با بیان اینکه توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) از محل اعتبارات ویژه وزارت ارتباطات نیز در راستای فعالیتهای انجام شده می باشد افزود: ارایه خدمات الکترونیک در برخی روستاهای استان و توسعه پوشش همراه روستایی بر پایه اپراتورهای فعال ملی نیز از جمله اقدامات قابل توجه در این طرح ها  است.

وی تصریح کرد: تقاضای رو به رشد مردم برای استفاده از فضای مجازی و استفاده از خدمات غیرحضوری، لزوم توجه به تقویت، توسعه و پایش مستمر بسترهای ارتباطی و فناوری اطلاعات را روزافزون کرده و در این راستا مدیریت امن و پایدار بر این فضا و شبکه را الزام‌آور دانست.