عملیات اتصال خط ۶ مترو تهران به خط یک تا پایان سال

عملیات حفاری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران از محدوده دولت‌آباد تا شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به طول تقریبی ۶ کیلومتر عملاً پایان پذیرفته است اما طبق تصمیم مدیریتی اتخاذ شده، قرار است از انتهای ماه جاری و در ادامه عملیات حفاری مسیر با دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع، امتداد جنوبی خط ۶ تا ایستگاه شهرری توسعه یافته و به خط یک متصل شود.


به نقل از خبرگزاری شهر، علی مزینانی مجری خط ۶ مترو تهران با اعلام مطلب فوق، تشریح کرد: خوشبختانه عملیات حفاری بخش توسعه جنوبی خط ۶ تا محدوده شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به پایان رسیده و طبق تفاهم صورت گرفته بین شهرداری تهران با راه‌آهن جمهوری اسلامی و نیز تصویب آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، مقرر شده امتداد جنوبی خط ۶ تا ایستگاه شهرری (در خط یک مترو) توسعه یابد.

این امر به معنای آن است که باید حدود ۱۸۰۰ متر طول دیگر نیز عملیات حفاری و پوشش بتنی انجام و پیش‌بینی می‌شود زمستان امسال این مقطع از پروژه به اتمام برسد. البته در حال حاضر مرحله اورهال دستگاه حفار مکانیزه را پیش رو داریم که حدود ۳ هفته زمان نیاز دارد.

با توسعه محدوده جنوبی خط ۶ و اتصال آن به خط یک در ایستگاه شهرری، طول این خط به حدود ۴۰ کیلومتر خواهد رسید تا به یکی از بلندترین خطوط متروی خاورمیانه تبدیل شود.