کارخانه زباله‌سوز نوشهر در فاز بهره برداری

 مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اقدامات دولت در بحث مدیریت یکپارچه زباله و پسماند در مازندران گفت: : با توجه به تاکیدات استاندار، روند ساخت کارخانه زباله‌سوز در ساری نیز شدت بسیار خوبی به خود گرفته است و به طور کامل در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

وی تاسیس سازمان مدیریت پسماند استان را هدفی برای یکپارچه‌سازی مدیریت زباله در مازندران دانست و افزود: انتظار می‌رود این سازمان با کمک تشکل‌های مردم‌نهاد و استفاده از ظرفیت‌های خصوصی و دولتی موجود بر روند پروژه‌های زباله در استان نقش پررنگ‌تری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران احداث کارخانه کمپوست تنکاین را یک اقدام موثر دانست و گفت: کارخانه زباله‌سوز نوشهر نیز آماده افتتاح است و انشاالله به زودی با حضور یک چهره ملی رسما افتتاح خواهد شد. تفکیک زباله از مبدا یک اقدام اساسی جهت کاهش تولید زباله است و از شهرداری‌ها انتظار می‌رود اقدامات فرهنگی در کاهش زباله را جدی‌تر دنبال کنند.

رازجویان بیان کرد: با افتتاح کارخانجات زباله ‌سوز نوشهر و ساری در آینده‌ای نزدیک، بسیاری از مشکلات زباله در استان حل خواهد شد.