گلایه از اخذ حکم دادستانی شهرداری کرج برای ورود به پردیس دانشگاه تهران

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در واکنش به اقدام شهرداری کرج در اخذ حکم دادستانی برای ورود به این دانشگاه گفت: از شهرداری کرج انتظار نمی‌رود بدون اطلاع و آگاهی، اعلام کند که پردیس کشاورزی درخت قطع کرده و بعد از دادستانی برای ورود به دانشگاه حکم بگیرد. این در شأن هیچ نهادی در استان نیست و یک اشکال اساسی است و امیدواریم مغرضانه نبوده باشد.

به گزارش ایسنا، سیدحسین گلدانساز با گلایه از اقدام شهرداری کرج در اخذ حکم دادستانی برای ورود به پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برای بررسی موضوع قطع درخت در این دانشگاه گفت: در تاریخ ۱۷ اردیبهشت امسال یک طوفان شدید در کرج رخ داد که بر اثر این طوفان، علاوه بر سایر نقاط کرج در پردیس کشاورزی تعدادی از درخت‌های جنگل سرو سیمین از ریشه در آمد.

گلدانساز افزود: تمام مستندات مربوط به حادثه آن روز در اتوماسیون وجود دارد. پردیس کشاورزی این موضوع را به بیمه گزارش کرده است. علاوه بر این اخبار مربوط به توصیه‌های ایمنی برای پیشگیری از حوادث ناشی از سقوط این درخت‌ها در آرشیو اخبار پردیس کشاورزی موجود است و همچنین در همان زمان منابع طبیعی استان در جریان موضوع قرار گرفت و با حضور کارشناس، ارزیابی صورت گرفت و لیست درخت‌های آسیب دیده نیز تهیه شد.

وی با بیان اینکه همه مستندات، تصاویر و فیلم‌های مربوط به آن حادثه موجود است، خاطرنشان کرد: درخت‌های آسیب دیده برای جلوگیری از بروز حادثه جمع‌آوری شده بود و حالا بعد از هفت ماه از شهرداری کرج انتظار نمی‌رود بدون اطلاع و آگاهی، اعلام کند که پردیس کشاورزی درخت قطع کرده و بعد از دادستانی برای ورود به دانشگاه حکم بگیرد. این در شأن هیچ نهادی در استان نیست و یک اشکال اساسی است و امیدواریم مغرضانه نبوده باشد.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: وقتی خلافی صورت نگرفته است هیچ کس حق ندارد دست به چنین اقدامی بزند و ما حتماً این موضوع را پیگیری قضایی خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه گفته شده از ورود کارشناس شهرداری برای بررسی موضوع به دانشگاه ممانعت شده است، گفت: روز سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته گذشته یک نفر به درب شرقی پردیس مراجعه کرده است و نگهبان از این فرد کارت شناسایی و یا نامه مربوطه را درخواست کرده است. این فرد کارت شناسایی و یا نامه‌ مورد نیاز را ارائه نکرده و به همین دلیل از ورود وی جلوگیری شده است.

گلدانساز افزود: ما ملزم به کنترل تردد هستیم. اگر فردی با حکم آمده و ما او را به داخل دانشگاه راه نداده‌ایم، من عذرخواهی خواهم کرد و با نگهبان خاطی هم برخورد می‌شود. اما مساله این است که فرد مراجعه کننده حکمی نداشته است. حتی اگر از سوی شهرداری با من تماس گرفته می‌شد این موضوع را هماهنگ می‌کردم اما تماسی هم گرفته نشده بود.

وی ادامه داد: در تصاویری که منتشر شده مشخص است که قطع درخت‌ها مربوط به روزهای اخیر نیست. حالا پس از هفت ماه این تصاویر را منتشر کرده‌اند و به پردیس کشاورزی که اجازه قطع حتی یک درخچه را نمی‌دهد اتهام قطع درخت می‌زنند و از دادستانی برای ورود به دانشگاه حکم می‌گیرند. این یک اشکال اساسی است و حتماً پیگیری قضایی خواهیم کرد.

عزیزالله خندان عضو هیئت علمی گروه باغبانی و مهندسی فضای سبز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و ناظر فضای سبز این دانشگاه گفت: همان روزی که طوفان در کرج رخ داد بنده در فضای بیرونی دانشگاه بودم و سرعت وزش باد به قدری شدید بود که در کنار یک فضای امن پناه گرفتم. این طوفان به صورت گردباد در مسیر جنوب به شمال پردیس از یک منطقه شروع و تا جنگل سرو سیمین به فضای سبز آسیب زد.

خندان افزود: بر اثر این باد شدید حدود ۳۹ درخت آسیب دید و از ریشه در آمد. پس از حادثه ما تا یک هفته درگیر خسارت‌های طوفان بودیم چون تعدادی از درخت‌ها بر روی منازل مسکونی سقوط کرد و شیشه‌های منازل مسکونی دانشگاه را شکسته بود. بعد از آن هم تا دو ماه مشغول جمع‌آوری درخت‌ها و شاخه‌های شکسته شده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها، همیشه با شهرداری کرج برای ورود به پردیس همکاری لازم صورت گرفته است و طرح این موضوع برای ما جای تعجب داشت.