طرح پارکبان در دامغان ناموفق بود

شهردار دامغان گفت: دو مرحله اجرای طرح پارکبان در این شهر با فقدان استقبال مردم و صاحبان اصناف مواجه شد و ناموفق بود.

به گزارش ایمنا، مسلم نصرتی اظهار کرد: شهرها با استفاده افراد از وسایل نقلیه شخصی و عمومی و افزایش بار ترافیکی در معابر اصلی، به پارکینگی برای استراحت خودروها تبدیل شده است و امروز پارک خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات در زندگی روزمره شهروندان به شمار می‌رود. برای رفع این معضل، مجموعه مدیریتی شهرداری دامغان تاکنون در دو مرحله طرح پارکبان را در شهر اجرا کرد که موفقیت‌آمیز نبود.

شهردار دامغان ادامه داد: نبود همکاری مردم و سازمان‌های مرتبط، اعتراض شدید مردم، کسبه و بازاریان، از علت‌های اصلی موفق نبودن اجرای طرح پارکبان بود. جلوگیری از ترافیک، افزایش فضای پارکینگ خودرو و خلوت بودن فضای شهری برای سهولت در رفت و آمد از اهداف اصلی طرح پارکبان بود. بسیاری از کسبه و بازاریان به پارک خودروی خود در مقابل مغازه اصرار دارند که این امر، ظرفیت پارکینگ شهری را برای پارک ضروری و مورد نیاز مردم از بین می‌برد.

شهردار دامغان تصریح کرد: با استفاده نادرست از فضای خیابان‌های اصلی دامغان برای پارک خودرو، شلوغی شهر و پارک دوبل خودروها افزایش می‌یابد و این امر چهره شهری را تخریب می‌کند.  اولین مرحله طرح پارکبان به مدت یکسال از سال ۹۳ اجرا شد و مرحله دوم نیز به مدت ۱۹ ماه در سال ۹۵ به مرحله اجرا درآمد که در هر دو مرحله، با موفقیت همراه نبود.