مشارکت بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران در پروژه های عمرانی و اقتصادی لرستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جلسه بررسی موضوعات و مباحث مرتبط با بنگاه‌های اقتصادی و پروژه های عمرانی استان با حضور خادمی استاندار لرستان و مدیران عامل بانک های رفاه کارگران و توسعه تعاون در تهران برگزار شد.

استاندار لرستان در این جلسه که شاکرمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشت، گفت: مشارکت بانک ها در پروژه های عمرانی و اقتصادی استان با هدف حمایت از آنها ضرورت دارد .تسریع در تعیین تکلیف واحدهای اقتصادی استان که در تملک بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران هستند، از موضوعات مهم مطرح شده در جلسه امروز بود که با مدیران این بانک ها برای کمک به بازگشت طرح ها به چرخه تولید بحث و گفتگو شد.

وی تصریح کرد: در این نشست پیشنهاد شد تا سود حاصل از فعالیت این دو بانک با هدف رفع محرومیت ها و کمک به زیر ساخت ها در لرستان سرمایه گذاری شود .مدیران بانک های شرکت کننده در جلسه ضمن استقبال از این پیشنهاد، اعلام آمادگی کردند که خواسته های لرستان را انجام داده و نسبت به معرفی سرمایه گذاران توانمند در حوزه های مختلف، اقدامات لازم را عملی کنند.

خادمی در ادامه صحبت‌های خود با طرفین حاضر در جلسه افزود: اولویت استان، مشارکت بانک ها در پروژه های اقتصادی و عمرانی حوزه راه و آب است و زمینه آن نیز فراهم می باشد. مدیران عامل هر دو بانک ضمن قول مساعد برای مشارکت در پروژه های اقتصادی، تأمین وام و تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاری در لرستان، متعهد شدند مجموعا مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال در قالب ماده ۵۶ به پروژه های عمرانی استان اختصاص دهند .