پرداخت 65 میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای حوزه فاوا

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از ارایه تسهیلات به مبلغ 65 میلیارد ریال بمنظور حمایت از کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه اشتغال در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: این اداره کل به عنوان بررسی کننده طرح های حوزه فاوا در اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تا کنون بیش از 40 طرح برای دریافت تسهیلات را تائید کرد و از سوی اداره ارتباطات مبلغ 60 میلیارد ریال برای ایجاد یا توسعه طرح ها پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات مربوطه به 11 طرح ایجادی و 29 طرح توسعه ای روستایی ارایه و منجر به ایجاد اشتغال برای 252 نفر در استان شده است.

سملیان با اشاره به اهمیت نوآوری در فضای کسب و کار بیان کرد : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از کسب و کارهای حوزه فاوا و توسعه اشتغال، تسهیلاتی از محل وجوه اداره شده برای حمایت از تحقیقات، طرح‌های توسعه‌ای، اشتغال آفرینی و سایر موارد اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 30 شرکت نوپا و 7 تیم نوپا از استان بوشهر در سامانه ایران نو آفرین ثبت نام کرده اند و تسهیلاتی از محل وجوه اداره شده به مبلغ 5 میلیارد ریال به 3 شرکت متقاضی ارایه شده است.
سملیان خاطر نشان کرد: با ابلاغ برنامه توسعه اشتغال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مربوط به بند الف تبصره ماده 18، قانون بودجه سال 1400) و افزایش قالب های ارایه تسهیلات به شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شاهد توسعه بیشتر اکوسیستم نوآوری کشور هستیم.