برنامه ریزی دولت برای حمل و نقل عمومی شهری

رییس جمهوری در جلسه روز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه هیات دولت با اشاره به مشکلات شهرداری ها در زمینه بهبود حمل و نقل درون شهری و کم بودن واگن های قطارهای درون شهری و اتوبوس ها، تاکید کرد: با همکاری بین وزارتخانه های نفت و کشور مقرر شد منابع مورد نیاز برای خرید قطعات و اتوبوس برای سه ماهه امسال تامین ‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه گفت: ضمنا برای برای حمل و نقل درون شهری و کرونا یک تصمیم مهمی گرفتیم که انشاءالله این تصمیم باید شنبه در ستاد ملی بحث کنیم. ایرادی که در این روزها هست اینکه شهرداری‌ها ناتوانند از اینکه مسافرت درون شهری را به خوبی انجام دهند، واگن کم است یا قطار کم است، اتوبوس کم است به هر حال هر چه هست یا برنامه‌ریزی ضعیف است، ولی قطعا یکی از چیزهایی که نیاز دارند اینکه تولید واگن و تولید اتوبوس و خرید اینها و تامین قطعات باید انجام بگیرد.

رئیس جمهور افزود: دیروز یک تصمیم بسیار خوبی اتخاذ کردیم بین وزارت نفت و وزارت کشور این تصمیم اتخاذ شد، منابع آن تامین می‌شود هم برای قطعات و هم برای خرید اتوبوس. برای سه ماهه امسال انشاءالله یک مصوبه‌ای را در ستاد کرونا می‌گذرانیم برای سال بعد و بلندمدت دیگر لایحه مجلس است و می‌توانند بروند در مجلس با نمایندگان محترم صحبت کنند و مساله را حل و فصل کنند.