دسترسی مناسب 22 روستای شهرستان بافق به شبکه ملی اطلاعات

در نشستی با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد و بخشدار بخش مرکزی شهرستان بافق، وضعیت پوشش ارتباطات در این شهرستان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد محمدرضا پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت شهری و روستایی در این شهرستان در مقایسه با متوسط کشور، مناسب است و با توسعه هرچه بیشتر زیرساخت‌های این بخش در آینده، نیاز مردم در روستاها و شهرک های جدیدالتاسیس برطرف خواهد شد.

پاکدل افزود: در شهرستان بافق علاوه بر 12روستای بالای ۲۰ خانوار که قرار بود تا پایان برنامه ششم توسعه به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شوند، تعداد 10روستا فراتر از تعهد پوشش داده شده و مجموعا 22 روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.

سپس، علیرضا خدابخشی بخشدار بافق، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، نیازها و اولویت های ارتباطی باقیمانده شهرستان بافق را بیان کرد.

در پایان، مدیرکل ICT استان اظهار کرد: تکمیل پوشش ارتباطات روستایی و اتصال به شبکه ملی اطلاعات در شهرستان بافق بر اساس جمعیت و تعداد خانوار ساکن ثبت شده در سامانه ها، در برنامه قرار دارد.