رسیدن پهنای باند قابل واگذاری استان به 478 گیگابیت بر ثانیه

مدیر کل ارتباطات زیرساخت استان هرمزگان گفت: اکنون ظرفیت پهنای باند و شبکه انتقال استان هرمزگان به ترتیب 713 و 789 گیگا بیت بر ثانیه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان، مهدی عسکری زاده مدیر کل ارتباطات زیرساخت این استان با بیان این که توسعه شبکه کابل فیبر نوری و نصب و راده اندازی تجهیزات و پیاده سازی دیتا ارتقای شاخص پهنای باند و افزایش ظرفیت شبکه انتقال را موجب می شود، گفت: ظرفیت پهنای باند و ظرفیت شبکه انتقال استان به ترتیب از 582 و 724 گیگابیت بر ثانیه به 713 و 789 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است که از 713 گیگا بیت ظرفیت پهنای باند استان در حال حاضر، 478 گیگا بیت قابل واگذاری به متقاضیان است.

عسکری زاده ادامه داد: در سال جاری  توسعه شبکه کابل فیبر نوری از 3881 کیلومتر  به 3904 کیلومتر در سطح استان افزایش یافته که از این ظرفیت در تامین پهنای باند مورد نیاز اپراتورهای مخابراتی و ارائه دهندگان خدمات اینترنت به منظور افزایش دسترسی شهروندان در مناطق کمتر برخوردار استان استفاده می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و افزایش خدمات غیر حضوری در استان و هم چنین آغاز سال تحصیلی (بهره برداری از شبکه شاد دانش آموزی) مصرف پهنای باند افزایش چشمگیری داشته است.