پاسخ‌گویی به بیش از 90 درصد شکایات سامانه 195

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری مستمر شکایات ثبت‌شده در سامانه 195 در استان و رسیدگی به 822 مورد شکایت از مجموع 860 شکایت واصله خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین،  مرتضی شهامی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان درباره گزارش عملکرد سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات «195» در استان قزوین بابیان اینکه تا پایان شهریور امسال 860 فقره شکایت کاربران سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات مربوط به استان قزوین در سامانه «195» ثبت‌شده است، گفت: از این تعداد شکایت، 822 فقره معادل 90 درصد شکایات رسیدگی شده است.

شهامی افزود: عمده این شکایات با ثبت 418 شکایت در دسته اینترنت بوده و دسته تلفن همراه با 218 شکایت، تلفن ثابت با 174 شکایت، دفاتر پیشخوان خدمات دولت با 5 شکایت، خدمات پستی با 42 شکایت، شکایت و دسته تشعشعات با 3 شکایت کمترین تعداد شکایت را به خود اختصاص داده است.

وی،‌ میانگین زمان رسیدگی اپراتورها به شکایات ثبت‌شده در سامانه «۱۹۵» در استان قزوین را مدت ۴ روز کاری اعلام کرد و با توجه به شرایط بیماری کرونا و عدم امکان مراجعه حضوری و نیز تسریع در زمان رسیدگی به شکایات مشترکین، از کاربران خواست در صورت عدم رضایت از سرویس‌های دریافتی خود با مراجعه به سامانه «۱۹۵» به نشانی https://195.cra.ir  تماس یا با تلفن گویای «۱۹۵» و یا ارسال موارد خود به پست الکترونیک این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  نسبت به ثبت شکایت خود از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اقدام کنند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تعداد شکایات پاسخ‌داده‌شده را قابل‌توجه دانست و گفت: درنتیجه بررسی انجام‌شده از مجموع ۸۶۰ شکایت تا پایان شهریور،  822 فقره معادل 90 درصد شکایات رسیدگی شده است و ۳۸ شکایت در حال بررسی است.

وی با اشاره به اهمیت پاسخگویی به شکایات ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ تصریح کرد: وظیفه همه دستگاه­ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پاسخگویی به مشکلات مردم در اسرع وقت است.

بر اساس این گزارش سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵، به‌منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است .