بررسی و ارزیابی گزینه‌های انتخاب شهردار قزوین

در جلسه انتخاب شهردار قزوین با حضور چهار نامزد شهرداری محورهایی از قبیل جذب سرمایه، چابک سازی شهرداری و استفاده از بودجه ملی در طرح‌های عمرانی بررسی شد.

به نقل از ایمنا، شهر قزوین با دارا بودن ظرفیت‌های مختلف گردشگری، صنعتی و طبیعی، شاهراه اتصال غرب و شمال کشور بوده که علاوه بر نزدیکی به پایتخت هیچ گاه نتوانسته از مزیت‌های خود به درستی استفاده کند، شهرداری قزوین در طی چند سال اخیر همواره با کسری بودجه و بدهکاری همراه بوده است.استخدام‌های غیر معمول و خارج از رویه قانونی، سود میلیاردی بابت بدهی بانک شهر، پروژه‌های نیمه تمام، محقق نشدن برنامه‌های گردشگری، عدم جذب سرمایه، شفاف نبودن عملکرد شورا، نگاه جریانی و سیاسی به اداره شهر قزوین سبب شد تا در شورای ششم مطالبه جدی مردم و رسانه‌ها تخصص و تعهد محور باشد.

به همین دلیل از بین ۴۰ گزینه شهرداری که به شورا معرفی شدند با بررسی برنامه‌ها از سوی هیئت داوران و اعضای شورا گزینه‌ها به چهار نفر رسیدند، مهدی صباغ و حسین معصوم سابقه مدیریت در کسوت شهرداری را ندارند، اما جواد اسلامی صدر که مدیریت کل امور شهری استانداری قزوین و شهردار منطقه سه را در کارنامه خود دارد در کنار سید مهدی کاظمی از بدنه شهرداری قزوین به رقابت پرداختند. در این جلسه که داوری و بررسی طرح و برنامه‌ها در قالب پرسش و پاسخ بود با داوری عباس نیکویی و کمالی شهردار سابق قزوین برگزار شد.

در این جلسه گزینه‌های پیشنهادی شهرداری به سوالات اعضای شورا در خصوص جذب سرمایه، چابک سازی شهرداری و استفاده از بودجه ملی و فساد ستیزی پاسخ دادند.