کارتن خواب های سنندج نیازمند احداث گرمخانە جدید

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در بازدید از گرمخانە شهرداری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای جلوگیری از تجمع افراد کارتن خواب باید مکان دیگری در سطح شهر جهت اسکان این افراد مهیا شود.

غریب سجادی بیان کرد : تجمع معتادان و افراد کارتن خواب در معابر اصلی و پارکها در این ایام سال برای همه شهروندان ناخوشایند است و ساماندهی و اسکان افراد کارتن خواب در ایام سرد سال باید به صورت ویژه پیگیری شود. متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث شده اسکان افراد کارتن خواب را با مشکل مواجهه کرده و باید تمامی موارد بهداشتی بصورت ویژه در گرمخانه رعایت شود.

سجادی تاکید کرد: شرایط اسکان افراد کارتن خواب نسبت به سنوات گذشته متفاوت است و در راستای جلو گیری از تجمع معتادان در مراکز اسکان باید نسبت به ایجاد گرمخانه جدید جهت اسکان این افراد اقدام شود. تهیه غذای گرم مناسب و در اختیار گذاشتن وسایل بهداشتی یکی دیگر از موارد است که نسبت به تهیه آن اقدام شود. همچنین اطلاع رسانی در خصوص آدرس گرمخانه شهرداری به شهروندان بسیار ضروری است و در این راستا هم می توانیم از پتانسیل و همکاری شهروندان و خیرین در خصوص تهیه لباس گرم و سایر موارد استفاده کنیم.

صلاح الدین وکیلی مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج هم در این بازدید اعلام کرد: از اواسط آبان ماه سال‌جاری کار اسکان افراد بی سرپناه و کارتن خواب آغاز شده است. هرشب 50 نفر از افراد کارتن خواب در گرمخانه شهرداری واقع در چهار راه انقلاب اسکان داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد کارتن خواب به دلیل جمع آوری ضایعات و زباله حاضر به حضور در گرمخانه نیستند و مشکلات فراوانی برای اکیپ جمع آوری این شهرداری به وجود آورده‌اند. در صورت تهیه مکان مناسب بتوانیم ضمن افزایش ظرفیت اسکان از تجمع معتادان در گرمخانه جلوگیری کنیم.