پارک جنگلی «سراب قنبر» کرمانشاه آماده سرمایه‌گذاری

فرامرز رحمتی زاده رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه پارک جنگلی سراب قنبر کرمانشاه با اشاره به شروع این پروژه از سال ۱۳۹۵ گفت: پروژه در مساحتی به وسعت ۱۶۴ هکتار اجرایی شده و تاکنون ۴۰ هکتار از آن جنگل کاری شده است. طبق طرح اولیه قرار بود پروژه فقط یک پارک جنگلی باشد، اما با توجه به نیاز مردم محدوده جنوب شهر، برنامه ریزی شد تا مجتمع های تفریحی و گردشگری هم در محدوده این پارک جنگلی تاسیس شود.

رحمتی زاده تصریح کرد: با انجام ۴۰ هکتار جنگل کاری عملا کار جنگل کاری پروژه به پایان رسیده و زون های فرهنگی، تفریحی، گردشگری و ... هم در محدوده پارک تعریف شده است.حدود ۲۱ هزار اصله درخت در قالب ۱۲ گونه گیاهی در محدوده پارک جنگلی سراب قنبر کاشت شده و تلاش بر این بوده از گونه هایی استفاده شود که پارک جنگلی در تمام فصول سال زیبایی و سرسبزی خود را داشته باشد.

رحمتی زاده در تشریح زیرساخت‌های این پارک گفت: حدود ۵.۵ کیلومتر مسیر دسترسی برای این پارک تعریف شده که دو کیلومتر آن تاکنون آسفالت شده و به محض تخصیص اعتبار باقی مانده مسیر هم آسفالت می‌شود. پروژه هم اکنون آماده سرمایه گذاری است و خوشبختانه تاکنون سرمایه گذاران بسیاری اعلام آمادگی کرده اند که در حال بررسی درخواست آنها هستیم.

وی افزود: در حال حاضر مشکل تامین آب داریم و درختان محدوده جنگل نیز همگی با تانکر آبیاری می‌شوند و انتظار داریم شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب با همکاری استانداری اقدامی برای رفع این مشکل انجام دهند.همچنین از شرکت توزیع برق درخواست داریم در زمینه تامین روشنایی مسیر پروژه، شهرداری را یاری کند

رحمتی زاده خاطرنشان کرد: پارک جنگلی سراب قنبر پروژه ای شهری و متعلق به تمام مردم شهر است و انتظار داریم سایر دستگاه ها نیز در اجرای این پروژه مشارکت داشته باشند.