جایگزینی کابلهای برق فعلی با کابلهای برق خودنگه دار

معاون هماهنگی توزیع توانیر در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان؛ از طرح تعویض کابل های برق شبکه داخلی شهری و روستایی استان با کابلهای خودنگه‌دار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر روز گذشته در دیدار با احمدعلی موهبتی استاندار گفت: در نظر است تا پایان دولت کابل های مسی شبکه داخلی شهرها و روستاهای استان با هدف کاهش تلفات برق با کابل‌های خودنگه‌دار تعویض شوند.

وی کاهش تلفات برق، جلوگیری از افت ولتاژ و پیشگیری از سرقت کابل های برق را از مهمترین مزایای این کابلها ذکر کرد ونیی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح برآورد هزینه شده است که این مبلغ از طریق بانکهای عامل برای پرداخت مجریان و پیمانکاران پرداخت می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان هم در این نشست، اجرای این طرح را در رفع مشکل افت ولتاژ و پیشگیری از سرقت کابل های برق را موثر برشمرد و خواستار پیگیری تخصیص و پرداخت این اعتبارات به بانکهای عامل از طریق شورای هماهنگی بانکهای کشور شد و گفت: همه مواردی که برای اجرای این طرح در اختیار استان وجود دارد با همه توان پای کار خواهد آمد تا این طرح در کوتاه‌ترین بازه‌ زمانی ممکن اجرا شود.