اهتمام جدی شهرداری‌ها و دستگاه‌های مسئول برای حفظ باغات و فضای سبز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فضای سبز تبریز، با اشاره به نهضت توسعه فضای سبز که از دو سال گذشته آغاز شده است، گفت: خوشبختانه در این دو سال اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری تبریز انجام شده و نقشه‌های مورد نیاز در این بخش، به‌روزرسانی شده است.

پورمحمدی با اشاره به طرح شهرداری تبریز برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز، اظهار داشت: این طرح، نقش مهمی در کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی مانند قنات‌ها و چاه‌ها خواهد داشت. طرح اجرایی آن تا دو هفته آینده در یک کمیته فنی و اجرایی متشکل از شهرداری، شرکت آب و فاضلاب، شرکت آب منطقه‌ای، استانداری و فرمانداری نهایی شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح انتقال ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب در دی ماه امسال از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه، گفت: در آینده نه چندان دور، نیاز دریاچه به انتقال پساب کاهش خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، شهردار و رئیس شورای شهر تبریز، مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص حفظ فضای سبز و تمهیدات لازم برای آبیاری فضای سبز تبریز با استفاده از پساب پرداختند.