وضعیت کیفیت خاک معابر تهران

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وضعیت خاک در تهران مناسب نیست بر لزوم ارائه گزارش جامعی از وضعیت کیفیت خاک معابر تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آرش حسینی میلانی در دویست و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: روز جهانی خاک باید در تقویم‌ شهرداری تهران گرامی ‌داشته شود چرا که خاک‌هایی که در شهر تهران گیاهان و درختان از آن تغذیه می‌کنند به ویژه در معابر و خیابان‌ها متاسفانه وضعیت خوبی ندارند. گزارش جامعی از وضعیت کیفیت معابر تهران موجود نیست و در برخی از معابر اصلی وضعیت خاک‌ها مناسب نیست.

وی افزود: براساس آخرین نتایج سیاهه انتشار، سهم صنایع و نیروگاه‌ها در آلودگی شهر تهران 34 درصد است. متاسفانه در روز شنبه هفته گذشته براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا، غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد، در ایستگاه‌های مناطق 18، 21، 19، 9 و 20 به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه مصرف مازوت و گازوئیل در نیروگاه‌ها و صنایع اطراف تهران در سال‌های گذشته به اداره کل محیط زیست استان تهران تذکر می‌دهم نسبت به اعلام اطلاعات پایش آنلاین و یا اندازه‌گیری‌های موردی از صنایع بزرگ و نیروگاه‌های واقع در حریم شهر تهران اقدام و درباره وضعیت نوع سوخت مصرفی گزارش جامعی را ارسال کنند.