رفع مشکل اتوبوس‌های گازسوز در تهران

شهردار تهران درباره توقف فعالیت ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز گفت: تدابیری اتخاذ شده تا مشکل این تعداد اتوبوس تا پایان سال مرتفع شده و این تعداد اتوبوس به چرخه خدمات رسانی به شهروندان باز خواهد گشت.

به نقل از شهر، علیرضا زاکانی، شهردار تهران با حضور در مجموعه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در جریان روند امور اقدامات این شرکت قرار گرفت.

شهردار تهران در حضور مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع)، گفت: حرکت مدیریت شهری ششم بر مبنای توجه به حمل و نقل عمومی است. اگر در فضای شهر تهران معابر بزرگراهی و خیابان ساخته شود، تعداد خودروها به موازات ساخت و ساز روز به روز افزایش خواهد یافت و مشکلات عبور و مرور به طور مقطعی حل خواهد شد. اما در نهایت مسائل زیست محیطی و عارضه‌های شهری متوجه تهران خواهد شد.

او با تأکید براینکه توجه شهرداری به حمل‌ و نقل عمومی است، تصریح کرد: سهل الوصول‌ترین مجموعه در حمل و نقل عمومی که می‌تواند بیشترین خدمت را به شهروندان ارائه کند، اتوبوسرانی است.

به گفته زاکانی؛ ۹۴ درصد اتوبوس‌های دیزلی بخش خصوصی و ۷۶ درصد اتوبوس‌های دیزلی بخش عمومی و همچنین ۱۰۰ اتوبوس‌ برقی فرسوده هستند. از این تعداد  ۲۳ درصد اتوبوس‌های گازسوز بخش عمومی و ۱۰۰ درصد بخش خصوصی فرسوده است. او با بیان اینکه عمده ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، گفت: نخستین پرسش این است که برای این ناوگان فرسوده چه باید کرد و به چه سمت و سویی گام برداشت.