سرعت توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خوزستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان از سرعت توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با دستور ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف ارائه خدمات ارتباطی مطلوب تر در شهرها و روستاهای استان خوزستان با حضور نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان، علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست گفت: استان خوزستان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی به عنوان بخش ارتباطات زیرساختی با داشتن مرزهای بین المللی خشکی و آبی و از نظر شاخص توسعه یافتگی ICT در رتبه 14 از بین 31 استان کشور را داراست که در همین راستا با سرعت بخشیدن به انجام پروژه های ارتباطی مصوب توسط اپراتورها،می توان شاخص توسعه یافتگی استان را بهبود بخشید.

صالح نساج اظهار کرد: تمامی 28 شهرستان استان خوزستان از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار بوده و اپراتورهای تلفن همراه باید خدمات مطلوب ارتباطی در شهرها، جاده ها ارائه دهند که در صورت عدم تحقق، شهروندان می توانند جهت شکایات از عملکرد هر اپرتور با مراجعه به سامانه تلفنی 195 و یا ثبت در سایت ir.www.195.cra اقدام کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت ارتباطات روستائی استان خوزستان تصریح کرد: تعداد 1006 روستا مشمول پروژه توسعه ارتباطات روستایی از محل uso وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته که تاکنون تعداد 714 روستا انجام شده است و با ایجاد توسعه شبکه فیبرنوری در روستاها از طریق محل اعتبارات طرح USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیگر مناطق روستایی استان از نعمت ارتباطات بهره مند خواهند شد.

صالح نساج در این نشست با اشاره به توسعه ارتباطات در استان با هدف ارائه خدمات ارتباطی مطلوب و باکیفیت به شهروندان، بر کمک برای ایجاد زیرساخت های لازم از طریق هماهنگی با سایر دستگاهها از جمله شرکت توزیع نیروی برق استان و شهرداری و تلاش برای تامین امنیت سایتها و امکانات ارتباطی که در مسیرهای غیرشهری فعال هستند تاکید کرد.

در این نشست وضعیت پوشش تلفن همراه در شهرها و جاده ها، ضریب نفوذ تلفن ثابت و میزان تقاضا در این زمینه، وضعیت ارتباطی و فناوری اطلاعات در روستاها و میزان تحقق تعهدات پوششی اپراتورهای ثابت و سیار در این استان بررسی شد.