آغاز ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت در استان قم

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ، جواد غلام پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اعلام این خبر، گفت: مرحله اول ارزیابی تمام دفاتر از امروز آغاز شده و مسئولین محترم تمامی دفاتر پیشخوان دولت ظرف 20 روز با مراجعه به آدرس الکترونیکی https://geps.cra.ir نسبت به مشاهده و بررسی و تکمیل و بروز رسانی اطلاعات اولیه دفتر مربوطه اقدام نمایند

وی افزود: دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان، می‌توانند با کد ملی خود به عنوان نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شوند. در صورتی که دارنده پروانه، نام کاربری و رمز عبور خود را هنگام ثبت‌نام تغییر داده باشد، باید نام کاربری و رمز عبور جدید را وارد کند.غلام پور عنوان کرد: پس از ثبت خود اظهاری توسط دفاتر پیشخوان درباره زمانی ۲۰ روزه (از 30 شهریور تا 20 مهر)، مناطق نه‌گانه رگولاتوری نیز ۱۰ روز فرصت دارند تا اطلاعات ثبت شده در سامانه را بررسی، تکمیل و امتیاز ارزیابی انجمن استانی را برای آنها ثبت کنند و در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، پرونده الکترونیکی را برای اصلاح اطلاعات با مهلت پنج روزه به دفاتر پیشخوان ارجاع دهند.

وی درباره ضرورت خود اظهاری در این سامانه بیان کرد: پس از اتمام مهلت ۲۰ روزه و اعلام نتایج ارزیابی، ارایه خدمات جدید به دفاتر، براساس رتبه‌ای که در این سامانه کسب کرده‌اند، انجام می‌شود. بر همین اساس ثبت‌نام و خوداظهاری در این سامانه برای تمام دفاتر پیشخوان الزامی است.

وی تاکید کرد: پس از ارزیابی و اعلام نتایج رتبه‌بندی، دفاتر پیشخوانی که به رتبه دریافتی خود اعتراض دارند و آن را مغایر با مستندات ارایه شده می‌دانند، می‌توانند ظرف مدت هفت روز، اعتراض خود را به صورت کتبی به منطقه رگولاتوری حوزه فعالیت خود ارسال کنند. مناطق نیز موظف هستند پس از بررسی مجدد مستندات و جمع‌بندی دوباره، رتبه نهایی را به دفتر پیشخوان اطلاع دهند.

وی افزود: در راستای اجرای بند4 مصوبه شماره 6611/ت – 55229 ه مورخ 28/1/1397هیات محترم وزیران و مصوبه شماره 2 جلسه شماره 317 مورخ24/03/1400 کمیسیون تنظیم مقررات وارتباطات مرتبط با ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی با هدف مکانیزاسیون کلیه فرآیندهای مرتبط با خدمات در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی به صورت برخط، راه اندازی گردیده است.

وی تاکید کرد: منظور فراهم آوردن شرایط یکسان و عادلانه و در جهت حمایت از حقوق متولیان محترم دفاتر پیشخوان دولت، مطابق مجوز فعالیت صادره برای بهره مندی و ارائه خدمات کلیه دستگاههای اجرائی سازمان تنظیم مقررات با راه انداری سامانه جامع مدیریت و نظارت بر عملکرد ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت نسبت به فراهم آوردن بستر ارتباطی مناسب بین دستگاهای اجرای و دفاتر پیشخوان اقدام نموده است