حمایت از کسب و کارهای نوپا و استارتاپی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای نوپا و استارتاپی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت می‌کند، افرادی که دارای ایده فناورانه هستند می‌توانند با مراجعه به سایت Https://irannoafarin.ir ثبت‌نام کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، در رویداد دمودی، نیوز دی و جشنواره استارتاپ‌های برتر و نمایشگاه دستاوردهای مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی این استان، اظهارکرد: هر شرکت در ابتدای راه نیاز به تبلیغات و دیده شدن دارد که این بستر از طریق بسته حمایتی رایگان برای شرکت یا استارتاپ فراهم است.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات این وزارتخانه، تسهیلاتی از تبصره 18 تحت عنوان وجوه اداره شده اختصاص یافته که این مبلغ صد و بیست میلیون تومان است، از طرفی شرکت‌های فاقد بیمه نیز می‌توانند از این تسهیلات به مبلغ 300 میلیون تومان بهره‌مند شوند.

بلالی با بیان اینکه یکی از معضلات موجود در استان چهارمحال و بختیاری بحث اشتغال است، تصریح کرد: با ارائه ایده‌های فناورانه در زمینه ارتباطات در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی، می‌توان گام مهمی برای ایجاد اشتغال در استان برداشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، افزود: مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی این استان، با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از سازوکارهایی که به ایجاد یا توسعه استارتاپ‌های پایدار و موفق بینجامد و همچنین بسترسازی برای افزایش اشتغال و کارآفرینی فعالیت خود را آغاز کرده است.

در پایان سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: امید است با ارائه ایده‌های مختلف توسط تیم‌های خلاق و نوآور در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان، سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری تشویق و حمایت‌های لازم از ایده‌ها انجام شود، زیرا خروجی این امر می‌تواند به توسعه و پیشرفت این استان منجر شود.