تاسیسات جمع‌آوری آبهای سطحی در قم تکمیل می شود

به گزارش ایمنا، سید امیر سامع، معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به صورت اصلاح گرفتگی‌های مناطق مختلف شهری قم در راستای پروژه جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی، اظهار کرد: برای هر منطقه صورت جلسه ۱۵ تا ۳۰ از موارد اصلاحی تدوین شد که اکثریت آنها انجام شده و برخی موارد باقی مانده است.

وی با اشاره به یکی از موارد، افزود: تکمیل رینگ شرقی حدفاصل نو قطار تا بلوار زائر از جمله طرح‌های اساسی در مقابله با آب‌گرفتگی است، یک خط لوله دوهزار است که سال‌ها پیش اجرا شده، اما به دلیل تعارض قسمت انتهایی آن با پل فرهنگیان نیمه‌کاره مانده است. تاسیسات جمع آوری آب‌های سطحی در مرز منطقه دو و شش نیز تکمیل می‌شود. تکمیل این رینگ کاری بسیار اساسی است و نزدیک یک میلیارد تومان هزینه دارد. طراحی تکمیل این رینگ در مراحل انتهایی و در حال ابلاغ است که منطقه بتواند پس از خریداری لوله ادامه کار را پیش ببرد.

سامع با اشاره به یکی دیگر از مشکلات اساسی شهر در حوزه آب‌گرفتگی گفت: از پل امینی بیات تا میدان امام حسین (ع) در منطقه دو و شش که در واقع مرز بین دو منطقه است، چون مسطح بوده و ارتفاعی ندارد، آب‌گرفتگی شدیدی داشتیم که برای جلوگیری از آن طراحی بسیار خوبی برای آن انجام شد.

معاون  افزود: خط لوله‌ای با قطر بالای هزار متر برای این منطقه در نظر گرفته شده و طرح آن ابلاغ شده است، پیمانکار کار را با رقم پنج میلیارد تومان آغاز کرد و تا امروز نیز اقدامات مهمی در این پروژه انجام شده است.