تبریز نیازمند۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: تبریز با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد در حالی که اکنون در بخش دولتی و خصوصی ۶۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد.

به نقل از خبرنگار ایمنا، ایمان غنی‌زاده در جمع خبرنگاران عنوان کرد: اقدامات بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا شامل ضدعفونی و شستشوی روزانه اتوبوس‌ها و ضدعفونی ایستگاه‌های اتوبوس توسط معاونت خدماتی مناطق به صورت مستمر ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: استفاده از ماسک تا واکسیناسیون تمام هموطنان الزامی بوده و ناظرین ما نیز ملزم به ارائه تذکر و هشدار استفاده از ماسک برای مسافران اتوبوس‌های شهری هستند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به تعداد اتوبوس‌های شهری تصریح کرد: ارتقای حمل و نقل عمومی وابستگی به حمایت دولت دارد و در کلانشهرها نیز شهرداری‌ها کمک‌هایی می‌کنند، اما بر اثر تبعات تحریم و علی‌رغم تلاش زیاد در دو سال گذشته و صحبت با خودروسازها، نتوانستیم اتوبوسی وارد کنیم.

وی با بیان اینکه تبریز با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد در حالی که اکنون در بخش دولتی و خصوصی ۶۰۰  دستگاه اتوبوس وجود دارد، خاطرنشان کرد کرد: دولت موظف به ارائه سالانه حداقل ۱۲۰ دستگاه خودرو نو به شهر تبریز است ولی در مدت پنج یا شش سال گذشته نتوانستیم خودرویی تهیه کنیم یعنی دولت نتوانست به تعهدات خود در این زمینه عمل کند و تنها موفق به عقد تفاهم برای خرید ۱۵ دستگاه شدیم که از آن نیز تنها ۱۲ دستگاه را تحویل گرفتیم.

غنی‌زاده ادامه داد: با خودروسازان داخلی نیز صحبت کردیم و آنها مشکل واردات قطعات بر اثر تحریم داشتند و پنج تفاهمنامه برای خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس امضا کردیم ولی تنها توافق ما که منجر به خرید اتوبوس شد با شرکت ایران خودرو دیزل بود که توانستیم ۱۵ دستگاه اتوبوس بگیریم.