متمم ۱۲۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری چالوس تصویب شد

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جعفر ردایی شهردار چالوس اظهار کرد: ‏ متمم ۱۲۰ میلیارد تومانی با یکصد عنوان پروژه عمرانی بلند، میان و کوتاه مدت در ‏راستای استراتژی چهار ساله شورای اسلامی شهر پس از تصویب اجرا خواهد شد. اعتبارات عمرانی شهرداری چالوس ۷۴ میلیارد تومان است که پس از سال‌ها از ۶۰ درصد بودجه بیشتر شده است.

وی ادامه داد: سرانه یک میلیون تومان هزینه عمرانی برای هر شهروند در طول یک سال، مسیر توسعه همه جانبه شهر را هموارتر کرده است. شهردار چالوس با اشاره به پروژه راه‌اندازی بیوگاز گفت: با تشکیل سازمان پسماند ‏استان، پروژه بیوگاز از سوی مسئولان استانی در حال پیگیری است؛ با نماینده شرکت سوئدی نیز در این زمینه رایزنی شده تا از طرح دعوی حقوقی در دیوان لاهه جلوگیری شود.

ردایی همچنین با بیان اینکه مشکلات هتل کوشال قابل حل و فصل است، خاطرنشان کرد: این ‏پرونده یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهرداری در یک دهه اخیر بوده و خسارات ناشی از آن ‏جبران ناپذیر خواهد بود.‏ تلاش فرماندار چالوس در راستای جلوگیری از بروز خسارت ستودنی است، در بازدیدی که با نماینده مردم در ‏مجلس و اعضای شورای شهر داشتیم، برای رفع مشکل از طریق سازمان هواپیمایی کشور و ‏وزارت راه و شهرسازی راهکارهایی ارائه شد.

شهردار چالوس در خصوص پروژه بام چالوس عنوان کرد: مسئولان بام چالوس تمامی بدهی‌های خود را پرداخت کرده و گواهی عدم خلاف اخذ کرده‌اند، اختلاف شهرداری و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال نیز ‏پس از سال‌ها حل و فصل شد و شرکت اعلام آمادگی کرده پروژه‌های جدیدی در شهر چالوس اجرا کند.‏ ایستگاه سی‌ان‌جی، پارکینگ آرامستان، ساختمان ایستگاه دوم آتش‌نشانی، ‏ساختمان پایش تصویری و قسمتی از آرامستان که با رأی قطعی قضائی از شهرداری خلع ید شده بود با ‏پیگیری و توافق در تملک شهرداری قرار گرفت و لایحه آن به شورا ارسال شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت آرامستان یوسف رضا که به شکل هیئت امنایی اداره می‌شود در حال ‏تکمیل است گفت: چند نقطه برای ایجاد آرامستان در نظر گرفته شده است و در حال پیگیری هستیم؛ از ‏ابتدای شیوع بیماری کرونا تعداد ۱۹۴ نفر فوتی کرونایی غسل و کفن شده، اما ۵۰ نفر دفن و مابقی اجساد به سایر ‏آرامستان‌ها انتقال داده شده است.

شهردار چالوس با بیان اینکه با نظارت محیط زیست شهرستان چالوس مرکز دفن زباله در حال ساماندهی ‏اساسی است، تصریح کرد: پنج هکتار زمین اضافه ساماندهی و نهال‌کاری و تحویل منابع طبیعی شد و ‏برنامه کنترل شیرابه تهیه و در حال پیگیری اخذ اعتبار هستیم.