طرح مسیر دوچرخه‌سواری از ارگ تا ناصریه به شورای ترافیک می‌رود

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان گفت: اساس طرح جامع حمل‌ونقل بر آمارگیری است اما به‌دلیل محدودیت ترددها و تعطیلی مراکز آموزشی، آمارگیری با مشکل مواجه شد و منتظریم با بهبود شرایط کرونا و برگشتن ترددها به حالت عادی، آمارگیری و به‌روزرسانی مطالعات طرح جامع حمل‌ و نقل را آغاز کنیم.


به نقل از ایمنا، مهدی نیکویی اظهار کرد: با توجه به محدودیت ترددها و تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به‌دلیل شیوع کرونا، در آمارگیری طرح جامع حمل‌ونقل دچار مشکل می‌شویم.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان ادامه داد: در صورت بهبود شرایط در اردیبهشت‌ماه سال آینده که معمولاً در این زمان وضعیت ترددها به ثبات نسبی می‌رسد، می‌توانیم آمارگیری و مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل را انجام دهیم.

وی در خصوص مسیرهای دوچرخه که قرار است در مناطق پنج‌ گانه‌ی شهر کرمان اجرا شود، گفت: اولویت‌بندی مسیرهای دوچرخه بر اساس طرح جامع حمل‌ و نقل است که از زمان آخرین آمارگیری آن حدود ۱۰ سال گذشته و باید به‌روزرسانی شود.

نیکویی با اشاره به اجرای چند مسیر دوچرخه در بلوار «هوانیروز» و بلوار «جمهوری اسلامی» و اینکه در حال حاضر، دوچرخه‌سواران در این مسیرها تردد دارند، یادآور شد: یک مسیر دوچرخه هم در بزرگراه شمالی «امام رضا (ع)» آماده است؛ ضمن اینکه مسیر دوچرخه‌ی بلوار «۲۲ بهمن» نیز طراحی و کلیات آن در جلسه‌ی اخیر کارگروه ترافیک مصوب شده و پس از تأیید شورای ترافیک اجرا می‌شود.

وی افزود: سایر مناطق هم باید یک مسیر دوچرخه را بر اساس اولویت‌ بندی خود مشخص کنند.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان اظهار کرد: یکی از مسیرهای دوچرخه که بر اساس اولویت‌بندی در نظر گرفته شده، مسیر میدان «توحید (ارگ)»، «گلبازخان» تا چهارراه «شهید باهنر (ناصریه)» است که این مسیر قرار است پس از طرح و تأیید در شورای ترافیک استان اجرا شود.‌