برگزاری اولین جلسه نظارت ستادی مناطق 22 گانه

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در بازدید از منطقه ۱۳ ضمن ابراز رضایت از پروژه های جاری در این منطقه بر اتمام پروژه ها تا پایان سال و حفاظت از حریم شهر تهران و جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده حریم تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، جلسه نظارت دوره ای منطقه 13 با حضور مصطفی سلیمی، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران ، زنده دل مدیر کل هماهنگی ، نظارت و پیگیری امور مناطق و مدیران کل معاونتهای تخصصی بصورت غیر حضوری برگزار شد. این جلسه که با هدف افزایش کیفی نگهداشت شهر و ارتقای هم افزایی درون سازمانی برگزار شد ، وضعیت ارزیابی عملکرد آن منطقه در حوزه های درآمدی، مالی، قراردادها، پیشرفت پروژه های عمرانی، مردمی و اجتماعی، نگهداشت شهر و خدمات شهری و ...، عملکرد نواحی چهار گانه، رضایتمندی شهروندان از عملکرد حوزه های اجرایی، سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ بررسی و چالش ها و مشکلات پیش روی منطقه تبیین و پیشنهادات متناسب با آن مطرح شد.

در این جلسه سلیمی ارزیابی از منطقه را بسیار مطلوب عنوان کرد و افزود منطقه 13 به عنوان اولین منطقه ای که ارزیابی شد توانست رتبه های خوبی را در ارزیابی معاونتهای تخصصی، سازمانها و سایر حوزه های مرتبط کسب نماید و امیدواریم این امر در تمامی سطوح مدیریتی این منطقه تداوم پیدا کند. پیشرفت فیزیکی پروژه های اولویت دار منطقه نیز در وضعیت بسیار خوبی می باشد و انتظار می رود تا پایان سال جاری پروژهای این منطقه بویژه در قطب گردشگری شرق تهران (سرخه حصار) به پایان برسد تا شهروندان بتوانند از خدمات ارزشمند اجرا شده توسط مدیریت شهری منطقه 13 در سال جدید در این منطقه بهره مند شوند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه به بحث عملکرد این منطقه در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود در بحث ورزش منطقه 13 مسیرهای ورزشی که در پروژه قطب گردشگری شرق تهران (سرخه حصار) انجام شده است بسیار خوب بوده و همچنین با توجه به طراحی یکی از طولانی ترین مسیر دوچرخه سواری در شهر تهران، می توان این منطقه را به قطب ورزش مردمی تبدیل کرد و این اتفاق بسیار خوبی است که با توجه به استقبال شهروندان از این بوستان جنگلی انتظار می رود با حمایت های سایر دستگاه های ستادی در بحث اعتبار رسانی و اتمام این پروژه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در مدیریت محله نیز انتظار می رود مدیریت شهری آن منطقه اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشد که زحماتی که در سایر نقاط انجام می گیرد را تحت الشعاع این موضوع قرار ندهد.
وی در ادامه به مبحث درآمدی در این منطقه اشاره کرد و افزود با توجه به رتبه قابل قبول این منطقه در بحث درآمد، انتظار ستاد از این منطقه هماهنگی بیشتر بین معاونت های مالی و اقتصاد شهری و اداره حقوقی نسبت به وصول مطالبات و موارد قابل پیگیری است تا با توجه به شرایط اقتصادی و درآمدی شهرداری تهران احقاق وصول مطالبات بخصوص در اجرای ماده صد نیز جدیت بیشتری صورت بپذیرد.

سلیمی ادامه داد در حوزه های مختلف مانند محلات و در بخش بافت فرسوده اقدامات موثری در حوزه اجتماعی انجام شده که امیدواریم این امر در سایر نقاط بافت فرسوده تداوم پیدا کند. رسیدگی به پیام های شهروندان در سامانه های 137 و 1888 به لحاظ کمی و کیفی عملکرد منطقه، مطلوب و رضایت بخش می باشد و کاهش 33 درصدی پیام های شهروندان نیز ناشی از عملکرد بسیار خوب در این حوزه قلمداد می شود.

وی در پایان به نقاط قابل تقویت در سایر حوزه ها اشاره کرد و گفت با هماهنگی که بین ستاد و سایر دستگاه های نظارتی و ستادی با مناطق و نواحی وجود دارد می توان سایر نقاط قابل قوت این منطقه را نیز به وضعیت بسیار مطلوب رساند تا یک منطقه نمونه ای به شهر تهران اضافه کنیم.