اولین المپیاد آموزشی کارکنان شهرداری های کشور برگزار می شود

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از برگزاری اولین المپیاد علمی کارکنان شهرداری های کشور با حضور نفرات برتر آزمون مکاتبه ای کارکنان شهرداری های کشور همزمان با چهل و دومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور، اسماعیل زیارتی نصرآبادی با بیان خبر فوق گفت: برگزاری اولین المپیاد آموزشی کارکنان شهرداری­های کشور در سال گذشته در دستور کار مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی قرار گرفت ولی به دلیل شیوع و تشدید بیماری کرونا زمان آن به تعویق افتاد. مقدمات این المپیاد بصورت آموزش مکاتبه ­ای در استان­ها در سالیان گذشته در دستور کار مرکز مطالعات قرار گرفت. در این روش آموزشی که به شکل خود آموز انجام می شود، فراگیران در محدوده زمانی و مکانی معین و سرفصل های تعیین شده به همراه دستورالعمل و راهنمای لازم اقدام به مطالعه نموده و در پایان آزمون نهایی با نظارت مرکز انجام می شود.

وی اضافه کرد: عناوین و سرفصل‌های اولین المپیاد آموزشی کارکنان شهرداری­های کشور شامل: حمل و نقل همگانی درون شهری، پسماندهای شهری، مدیریت بحران شهری و دروس عمومی است که منابع آنها در سایت سازمان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور جهت بهره برداری شرکت کنندگان در المپیاد قرار گرفته است.

زیارتی نصرآبادی در ادامه افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور ناشی از شیوع بیماری کرونا و تاکید کارگروه راهبری آموزش و توانمندسازی سازمان شهرداری­ها و دهیاریهای کشور، این المپیاد به صورت غیرحضوری با شرکت 270 نفر از نفرات برتر مرحله اول المپیاد که در سطح استان ها برگزار شد با بهره گیری از ظرفیت سامانه آموزش مجازی کارکنان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور برگزار می شود