ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی جهت بهره برداری از پروژه جی نف

مدیرکل ارتباطات استان همدان با اشاره به لزوم همکاری دستگاه های مرتبط با طرح ملی جی نف، بر رفع موانع موجود در اجرا و پیاده سازی در آن دستگاه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، مجتبی ساکی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در چهارمین جلسه کارگروه دولت الکترونیک بر لزوم تامین منابع اعتباری مورد نیاز جهت تکمیل و به روز رسانی پروژه GNAF تاکید کرد.

وی با تشریح پروژه GNAF و اهمیت تکمیل و پیاده سازی ان برای استان به مشکلات این پروژه پرداخت و بیان کرد: وجود 322 روستای فاقد سکنه-زیر بیست خانوار بدون نقشه پارسل‌بندی شده ، عدم به روز رسانی نقشه های پارسل شده مورد استفاده در پروژه، عدم تامین اعتبار مالی بروزرسانی بانک اطلاعاتی و نقشه های مورد نیاز پروژه GNAF در سطح ملی/ استانی و عدم همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک جهت در اختیار گذاشتن نقشه های  پارسال بندی شده  به روز مورد نیاز شرکت پست کشور، عمده ترین مشکلات در اجرای این پروژه به شمار می رود.

در ادامه، سلیمی رئیس سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان به بررسی اقدامات صورت گرفته جهت ایجاد 218 لایه GIS شهرداری و در ادامه انتقال بیش از 60 لایه از GIS به SDI پرداخت و تکمیل مرکز داده شهرداری را لازمه تکمیل پروژه مذکور و لینک SDI استانی به ملی اعلام کرد.

 وی آمادگی خود را برای همکاری با دستگاه‌های خدمت رسان  به منظور ایجاد و تکمیل کد پستی جهت پارسل های شهری و امکان استفاده از آن توسط سایر دستگاه های اجرایی را اعلام کرد.