درآمد مناطق شهرداری اصفهان به ۵۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید ابراهیمی در دومین نشست فصلی مدیران شهرداری که با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در محل باشگاه شماره یک شهرداری برگزار شد، با اشاره به عملکرد هفت ماهه مناطق شهرداری، اظهار کرد: تا پایان مهرماه سال‌جاری روند درآمد مناطق مختلف از شش درصد به ۵۹ درصد افزایش یافته است، لذا می‌توان گفت عملکرد شهرداری در بخش درآمدهای نقدی و غیر نقدی ۵۹ درصد و بخش عمده آن نقدی بوده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به گزارش عملکرد تخصیص اعتبارات مناطق و شهرداری مرکزی تا پایان مهرماه سال‌جاری، افزود: بر اساس جدول کل بودجه در بخش مصارف، از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و جاری، ۶۵ درصد تخصیص یافته که بالغ بر یک هزار میلیارد تومان بوده و ۶۹ درصد این مبلغ معادل ۶۸۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار و ۵۶۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

وی با اشاره به مقایسه عملکرد درآمد هفت ماهه نسبت به بودجه مصوب سالیانه مناطق تأکید کرد: بر اساس جدول کل بودجه در بخش مصارف ۶۵ درصد تخصیص یافته که ۶۹ درصد آن تأمین اعتبار شده است. در مجموع نسبت به بودجه مصوب سالانه، میزان وصولی در مناطق هفت، ۹ و ناژوان قابل توجه و از کل سال بیشتر بوده است؛ جذب هفت ماهه نیز در تمام مناطق غیر از منطقه ۱۲ مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه تملک دارایی سرمایه‌ای از سه هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب، بالغ بر دو هزار میلیارد تومان معادل ۵۶ درصد تخصیص یافته و یک هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان معادل ۶۷ درصد تأمین اعتبار شده و هزینه کرد آن ۸۰۰ میلیارد تومان معادل ۶۲ درصد است.
ابراهیمی گفت: در بخش تملک دارایی‌های مالی از مجموع ۲۲۳ میلیارد تومان در مجموع ۹۰ درصد تخصیص اعتبارات و ۶۸ درصد تأمین اعتبارات انجام و معادل ۶۲ درصد هزینه شده است. تاکنون اقدامات انجام شده در راستای فرایند برنامه عملیاتی و بودجه سال ۱۴۰۰ شامل ابلاغ بخشنامه و سیاست گذاری درآمد و سایر منابع مالی بوده و در مرحله برآورد درآمد هستیم.

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به نکات مهم بخشنامه و دستورالعمل بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: دقیق سازی کلیه اطلاعات مورد نیاز پروژه شامل برآورد کل به تفکیک فازهای اصلی، زمانبندی کلان پروژه، بودجه بندی سالانه و هزینه انجام شده پروژه‌ها (نگاه جامع به سبد پروژه‌ها) ثبت درآمد مؤسسات وابسته شامل سازمان‌ها و شرکت‌های با مالکیت بیش از ۵۰ درصد در سامانه بودجه و اعتبارات، پیش بینی اعتبارات مربوط به حقوق و دستمزد تأمین نیرو، نیروهای حجمی، هزینه‌های رفاهی کارکنان و سنوات خدمت مؤسسات وابسته است.

وی ادامه داد: اولویت بندی پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با تأکید بر تأثیرگذاری در تحقق شاخص‌های برنامه اصفهان ۱۴۰۵ وجود مطالعات اولیه، امکان سنجی و پیوست‌های لازم و همچنین مطابقت اعتبارات با زمانبندی پروژه و ثبت اطلاعات پروژه‌ها و بروز رسانی آن در سامانه سیگما مطابق دستورالعمل مدیریت پروژه‌های شهری از دیگر نکات مهم بخشنامه و دستورالعمل بودجه سال ۱۴۰۰ است.

ابراهیمی با بیان اینکه در حوزه سازمان‌ها ارتباط مکانیزه به صورت کامل هنوز وجود ندارد، گفت: در حال حاضر تنها ارتباط ۱۰ سازمان با سامانه بودجه برقرار شده است که امیدواریم ماهانه میزان درصد جذب‌ها و هزینه کرد سازمان‌ها به زودی مشخص شود.