احداث دومین نیروگاه بیوگاز توسط شهرداری مشهد

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: فراخوان طرح ساخت و بهره‌برداری از دومین نیروگاه بیوگاز مشهد واقع در جاده میامی با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۶۰۰ کیلو وات در ساعت منتشر شد.

به گزارش روابط‌ عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، مهدی حاتمی اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع پسماند یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری بوده است، فراخوان طرح استحصال بیوگاز از لندفیل میامی و احداث نیروگاه بیوگازسوز توسط معاونت اقتصادی شهرداری و با هدف تحقق اقتصاد چرخشی، بازیافت مواد و تولید انرژی با مشارکت بخش‌خصوصی منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه پس از نیروگاه بیوگاز طرق این دومین نیروگاه بیوگاز در مشهد خواهد بود، افزود: به این منظور با هماهنگی سازمان مدیریت پسماند و به لحاظ تجارب موفق شهرداری مشهد در استخراج گاز حاصل از مراکز دفن زباله نسبت به امکان‌سنجی اقتصادی طرح احداث نیروگاه بیوگاز (تولید انرژی الکتریکی از گاز لندفیل ایستگاه شماره ۲ پسماند) منطبق بر مطالعات فنی سازمان مدیریت پسماند اقدامات لازم انجام شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد اظهار کرد: با دفن سالانه زباله در محل‌های منتخب، انفعالات شیمیایی عظیمی صورت می‌گیرد که نتیجه آن تولید گاز متان است. این با حفر ۷۰۰چاه و در فرآیند لوله‌گذاری به کارخانه بیوگاز منتقل و پس از سوزاندن گاز متان منجر به تبدیل برق می‌شود. وی افزود: این طرح تاثیر بسزایی در جلوگیری از انتشار آلایندگی در محیط زیست، کاهش مصرف انرژی فسیلی و ایجاد انرژی الکتریسیته خواهد داشت.

حاتمی در خاتمه خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به نحوه مشارکت بخش‌خصوصی فعال در حوزه مربوطه در قالب فراخوان منتشر شده که از طریق سایت معاونت قابل دسترسی است.