آغاز به کار دومین پویش آزادسازی مادران زندانی

شهردار منطقه ۵ از آغاز به کار دومین پویش آزاد سازی مادران زندانی خبر داد و افزود: آزادی یک مادر به نجات خانواده و نجات جامعه منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهردار منطقه ۵ گفت: سال ۹۸ همزمان با ایام فاطمیه پویش آزادسازی مادران زندانی به راه افتاد و با برگزاری جشن گلریزیان در منطقه ۵ تعدادی از مادران زندانی استان تهران، آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

محمود کلهری به ادامه این پویش در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال نیز برای رهایی مادران زندانی در تلاشیم تا با کمک مسئولین منطقه، خیرین، سازمان زندان‌ها و نهادهای حقوقی و قضایی این مهم را انجام داده و شاهد آزادی مادران زندانی باشیم.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه یکی از رسالت‌های شهرداری‌ها حمایت از آسیب دیدگان و پیشگیری از آسیب‌های بعدی برای ایشان است تاکید کرد: شهرداری حسب رسالت اجتماعی خود در این زمینه می‌تواند به خوبی نقش آفرینی کند و با کنار هم قرار دادن طیف‌های مختلف مخاطبین خود، با تقویت حس همدلی در میان شهروندان و انجام امور اجتماع محور مشکلات شهروندان آسیب دیده را به صورت پویش‌های مردمی برطرف کند.

وی درباره فعالیت‌های منطقه ۵ در زمینه حمایت کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از بانوان سرپرست خانوار گفت: شهرداری منطقه ۵ تاکنون با زیرساخت‌های تخصصی در زمینه گرمخانه‌های بانوان و آقایان، مدرسه کودکان کار، مراکز مهارت آموزی و اشتغال زنان (۵ مرکز کوثر فعال)، مراکز سلامت محور، راه اندازی آموزش و ورزش‌های تیمی و حرفه‌ای برای کودکان و بویژه کودکان کار و سایر زیرساخت‌های اینچنینی گام‌های موثر و ماندگاری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش توان اشتغال و معیشت زنان سرپرست خانوار، و سلامت شهروندان برداشته است.

این پویش همزمان با وفات حضرت فاطمه (س) در منطقه ۵ آغاز و در سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) به پایان می‌رسد و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته مادران زندانی، نوروز سال ۱۴۰۰ از زندان آزاد می‌شوند.

گفتنی ست روز گذشته و با حضور خیرین، معتمدین این منطقه و با رونمایی از پوستر این رویداد، دومین دوره پویش مردمی آزادسازی مادران زندانی آغاز به کار کرد.