نظارت‌ ملموس و مستمر بازرسان از عرضه کالا در بازار/ هیچ کمبودی از بابت کالاهای اساسی نباشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور ؛ ارسلان زارع روز گذشته در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان گفت: باید نظارت بر بازار و حفظ تعادل، به صورت مستمر مورد توجه قرار گرفته و گشت‌های نظارتی مشترک از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

وی ادامه داد: روند نظارت و بازرسی‌ها باید به گونه‌ای باشد که کمبودی در کالاهای اساسی احساس نشود. نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد که از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۵۴ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از اماکن توزیع کالا در استان انجام گرفته و افزود: لازم است گزارش اجرای بازرسی‌های مذکور از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسانده شود. همزمان اصناف رعایت‌کننده معیارها تشویق شوند و با واحدهای متخلف که بر تخلف خود اصرار می‌ورزند، برخورد انجام گیرد.

زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان طی ماه‌های مرداد و شهریور سال جاری اضافه کرد: میزان تولید مرغ در استان، ۱۷۷ هزار تن است و به سبب آنکه گیلان از قطب‌های بزرگ تولید مرغ در کشور است، قیمت این محصول نسبت به دیگر نقاط کشور، پایین‌تر است.

استاندار گیلان همچنین ضمن تأکید بر حمایت سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت از تولیدکنندگان در تأمین نهاده‌های طیور گفت: البته دامپزشکی هم باید نظارت جدی در اجرای این فرایند داشته باشد.

وی همچنین خواستار ابلاغ پیشنهاد دبیرخانه مبنی بر افزایش تا سقف حداکثر ۲۰ درصد نرخ حمل و نقل درون شهری توسط ستاد تنظیم بازار شد.