گردشگری؛ موتور اقتصاد کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان همزمان با روز جهانی گردشگری در گفتگو با خبرنگاران گفت: امسال سازمان جهانی گردشگری شعار "گردشگری و توسعه روستایی" را انتخاب کرد و در واقع بر این نکته بسیار مهم تاکید کرد که بجز شهرها و مناطق شهری و صنعتی، امروز مناطق روستایی به عنوان جامعه‌ای مولد، دارای توانمندی‌های منحصر بفرد و کانونی مستعد و موثر بر تقویت و توسعه اقتصاد، اشتغال و تولید در صنعت گردشگری در مرکز توجه جهانیان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گردشگری روستایی منبع با ارزشی برای اشتغالزایی و ایجاد درآمد است و می‌تواند وسیله مهمی برای توسعه اجتماعی_اقتصادی جوامع روستایی باشد. با حمایت از محیط زیست و فرهنگ روستایی و تولید درآمد و جذب سرمایه و اشتغالزایی، می‌توان به جلوگیری از مهاجرت روستائیان و متنوع سازی اقتصاد پرداخت.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: یکی از مزیت‌های استان مازندران، نگین صنعت گردشگری این سامان، گردشگری روستایی و بومگردی است که پتانسیل بالایی برای توسعه صنعت گردشگری و گردش اقتصادی و تقویت اشتغال و معیشت مردم در این مناطق را در خود دارد.

 استاندار یادآور شد: در یکی دو سال اخیر به ویژه توجه خاصی به ایجاد بستر و زمینه‌های لازم برای شکوفایی گردشگری در استان در بخش‌های مختلف از جمله روستاها و گردشگری دریایی شده است که خوب است تا همه دلبستگان به این دیار برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها خصوصا احداث و راه‌اندازی اسکله‌های تفریحی در سواحل مازندران و توسعه بومگردی اهتمام نمایند.