آموزش نیروهای متخصص IT، رسالت ما در آیکن

فناوری اطلاعات (IT) در طول تاریخ پیدایش رایانه‌ها هیچ زمانی به اندازه‌ امروزه مهم نبوده است. در عصر حاضر دیگر مهم نیست که عرصه فعالیت چه باشد؛ این فناوری همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره را تحت شعاع قرار داده است و به همین ترتیب استفاده از تخصص‌های رشته‌های IT در دنیای امروز بخش مهمی از توانمندی‌های تکنولوژیکی کشورها محسوب می‌شود.

در شغل‌هایی از جمله مشاغل‌  ITافراد برای ورود به دنیای بازار کار باید دو فاکتور دانش و مهارت های فنی را داشته باشند درحالی‌که چیزی که در دانشگاه‌های ما به افراد انتقال می‌یابد صرفا دانش مطلق است و فاکتور مهم مهارت به معنای واقعی ارائه نمی‌شود و همین باعث می‌شود تا افرادی که عملا غیرماهر هستند وقتی از دانشگاه‌ها خارج شده و برای کار در فضای بازار آماده می‌شوند نیاز به آموزش دوره‌های مهارتی و به روز شدن پیدا کنند.

در بحث ایجاد اشتغال و بهره‌وری نیاز به نیروهایی است که آموزش‌های استاندارد را دیده باشند. فنون و طرح های جدید نمی تواند بدون پرسنل آموزش دیده به کار گرفته شود. ایجاد تحول و بقای سازمان و رسیدن به اهداف و رسالت های برنامه ریزی شده بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. در جهان رقابتی امروز هیچ سازمانی بدون توجه به نیروی انسانی و نقش سازنده آن در ارائه خدمات، قادر به ادامه حیات نیست.

آموزش و بهسازی منابع انسانی در عصر حاضر به عنوان یکی از وظایف اجتناب ناپذیر  سازمان ها مطرح می شود که همواره به عنوان وسیله ای کارآمد، مطمئن در جهت بهبود کیفیت عملکرد و حل مشکلات سازمان ها مد نظر قرار می گیرد و فقدان آن نیز یکی از مسائل اساسی و حاد هر سازمان را تشکیل می دهد. بدین جهت به منظور تجهیز نیروی انسانی سازمان و بهسازی و بهره گیری هر چه مؤثرتر از این نیرو، بی شک آموزش یکی از مهم ترین و مؤثرترین تدابیر و عوامل برای بهبود امور سازمان به شمار می رود.

یکی از رسالت ها و ماموریت های ارزشمند گروه مهندسی آی کن، آموزش نیروی انسانی متخصص در حوزه آی تی است. ما بر این باوریم که یکی از عوامل مهمی که تاثیر قابل توجهی بر بهره وری دارد آموزش است که به عنوان یکی از روش های توسعه منابع انسانی سازمان ها محسوب می شود.

اجرای آموزش و توسعه منابع انسانی در سازمان ها سبب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط به‌ طور مؤثر فعالیت خود را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند، اما این امر زمانی امکان پذیر است که برنامه ریزی آموزش و اشتغال هماهنگ با یکدیگر باشد.

در همین راستا آکادمی گروه مهندسی آی کن با هدف آموزش وتوسعه نیروهای متخصص شروع به فعالیت کرد و با به کارگیری اساتید مجرب به منظور توانمندسازی نیروی انسانی کارآمد و مستعد اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های مختلف نمودیم.

برنامه های آموزشی ما به گونه ای طراحی می شوند که به صورت منسجم مهارت و دانش افراد را افزایش دهد و به دانش آموختگان، دانش پذیران و متخصصین در راستای ورود به کسب‌وکار یا ارتقاء دانش حرفه‌ای و مهارت‌های شغلی یاری نماید.

ما همواره در تلاش هستیم تا با ایجاد بستر مناسب و اجرای آموزش و توسعه منابع انسانی خود سبب شویم تا افراد متناسب با تغییرات سازمانی و محیط  به‌طور موثر فعالیتشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند و به سطوح بالای مدیریتی در سازمان دست پیدا کنند و یا با افزایش دانش و مهارت های شغلی موفقیت های آتی خود را در بازار آی تی تضمین کنند.