آغاز ساخت نخستین پارکینگ طبقاتی زیرسطحی (زیرزمینی) پایتخت

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۸ با اعلام خبر آغاز ساخت نخستین پارکینگ طبقاتی زیرسطحی (زیرزمینی) پایتخت گفت: این نخستین بار در پایتخت است که پروژه ساخت پارکینگ عمومی خودرو به‌صورت زیرسطحی ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: طبق بررسی و تحقیق میدانی بوستان تیر برای انجام این پروژه انتخاب شد، به دلیل اینکه این بوستان در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار دارد و حجم‌ تردد خودروها در خیابان وحدت، که به بورس و راسته عرضه انواع صنایع چوبی و مبلمان تبدیل شده، ضرورت و نیاز به ساخت پارکینگ خودرو را بیش از هر زمان دیگری آشکار کرد.

وی در ادامه گفت: بوستان تیر دارای امکاناتی مانند زمین بازی کودکان، ایستگاه ورزش صبحگاهی، نیمکت، اتاقک نگهبانی و... است و همچنان به همان شکل باقی خواهد ماند و خسارتی بابت اجرای پروژه ترافیکی نخواهد دید. شهروندان پس از پایان پروژه پارکینگ زیرزمینی می‌توانند مانند گذشته از این بوستان استفاده کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۸ گفت: این پروژه ترافیکی مورد موافقت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران قرار گرفته و اکنون در مرحله استقرار کارگاه ساختمانی و آغاز حفاری و گودبرداری است.

احمدی راد با بیان اینکه کمبود پارکینگ خودرو یکی از معضلاتی است که در در بیشتر محله‌ها وجود دارد، افزود: شهرداری منطقه ۱۸ با ارائه بسته‌های تشویقی مناسب تلاش می‌کند تا شهروندان به ساخت پارکینگ‌های عمومی خودرو در محله‌ها تشویق شوند.