ارتقاء و راه‌اندازی دو سایت در شهرستان‌های کلات و خوشاب

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، از ارتقاء یک سایت در روستای چاهک شهرستان خوشاب و راه‌اندازی یک سایت جدید در روستای برده از توابع شهرستان کلات خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، با اشاره به تلاش‌های انجام شده به منظور تحقق شعار عدالت ارتباطی، گفت: توجه ویژه‌ به مناطق محروم و کم‌تر برخوردار استان، اولویت‌‌‌ اصلی این اداره کل در برنامه ریزی های پیش رو است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا، یک سایت جدید در روستا برده از توابع شهرستان کلات راه‌اندازی شد، که با فعالیت این سایت،روستای آبکمه نیز از امکانات پوشش تلفن همراه برخوردار، و جمعیتی بالغ بر 121 خانوار به این شبکه دسترسی خواهند داشت.

دلگیر تصریح کرد: همچنین یک سایت دیگر در روستای چاهک از توابع شهرستان خوشاب به تکنولوژی نسل سوم تلفن همراه ارتقاء یافته و 111 خانوار روستایی از مزایای شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی درپایان با اشاره به تأمین هزینه این پروژه‌ها، از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اجرای آن‌ توسط اپراتور همراه اول، خاطرنشان کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در آینده ای نزدیک، شاهد راه‌اندازی و ارتقاء سایت‌های تلفن همراه دیگری نیز در استان خواهیم بود.