ضبط محتوای مدیریت شهری و روستایی در استودیو شهر و روستا 

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی از ضبط شش محتوای آموزشی شهری و روستایی طی یک ماه گذشته در استودیو شهر و روستا خبر داد. این کار در راستای توسعه آموزشهای غیرحضوری برای کارکنان شهرداریها و دهیاریهای کشور و تولید محتواهای تخصصی حوزه مدیریت شهری و روستایی، انجام گرفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور زیارتی نصرآبادی با بیان این مطلب گفت: به منظور تحقق وظایف و ماموریت­های سازمان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور و در راستای بهره گیری از ظرفیت­­های موجود برای ارتقاء سطح دانش شغلی و علمی کارکنان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهروندان، مرکز مطالعات برنامه­ ریزی شهری و روستایی، با هدف ایجاد انگیزش در یادگیری و عزم و اراده برای فراگیری در جامعه هدف، تهیه محتواهای آموزش‌های کوتاه و فشرده، بهره گیری از تجارب کارشناسان متخصص با رویکرد آموزش‌های کاربردی، گسترش سطح پوشش آموزش‌ها و برآورده کردن نیازهای آموزشی متعدد و متنوع جامعه هدف و همچنین صرفه جویی در هزینه­ های آموزشی با توجه به شرایط موجود پس از گذشت یک ماه از راه اندازی "استودیو شهر و روستا"، این مرکز اقدام به ضبط 6 محتوای تخصصی مدیریت شهری و روستایی نمود. بدین ترتیب که از طریق این بستر با ضبط تصویر و صدای مدرسین و متخصصان حوزه مدیریت شهری و روستایی، محتواهای آموزشی تخصصی تهیه شده و در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد.

زیارتی نصر­آبادی افزود، محتواهای آموزشی تهیه شده با حضور مدرسین مجرب حوزه مدیریت شهری و روستایی در استودیو شهر و روستا تهیه و تولید شده و پس از ویرایش نهایی در دسترس کارکنان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور از طریق سامانه آموزش مجازی قرار خواهد گرفت.

زیارتی نصرآبادی گفت: با عنایت به برنامه ­ریزی صورت گرفته در هفته­ های آتی نیز محتواهای آموزشی تخصصی با حضور متخصصین حوزه مدیریت شهری و روستایی در حوزه­ های مدیریت پسماند، سرمایه گذاری در شهرداری­ها، مدیریت حوادث و سوانح شهری، فرهنگ سازی و آموزش ترافیک، ساماندهی و توسعه آرامستانها، طرح کنترل جمعیت، گردشگری شهری و روستایی و... در استودیو شهر و روستا تهیه، تولید و در سامانه آموزش مجازی کارکنان شهرداری­ها و دهیاری­ها قرار خواهد گرفت.

زیارتی نصرآبادی در پایان بیان نمود؛ مرکز مطالعات برنامه ­ریزی شهری و روستایی در راستای انجام وظایف و رسالت­های آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی تلاش نموده است از تمامی ظرفیت­ها و بسترهای نوین آموزشی بهره ­گیری نماید. بر همین اساس با توجه به شرایط کنونی کشور و مشکلات آموزش حضوری ناشی از کرونا سعی شده است از ظرفیت فضای مجازی به نحو مطلوبی بهره گیری نماییم. از اینرو از تمامی متخصصان و صاحبان فکر و اندیشه، در استانداری­ها، شهرداری­ها، دهیاری­ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا، دعوت به عمل می­آید برای ارائه محتواهای آموزشی در استودیو شهر روستا حضور یابند و ما را در تهیه محتواهای به روز برای کارکنان شهرداری ها و دهیاری­های کشور یاری نمایند.