بازدید کارگروه ارتباطات اربعین استان ایلام از مرز مهران

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام با نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه و مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات از مرز بین الملی مهران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام ،عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام با توجه به اهمیت مراسم اربعین و اولویت حفظ کامل ارتباطات زائرین این مراسم معنوی در تمامی طول مسیر گفت: زیرساخت های لازم جهت حفظ ارتباطات پایدار در تمامی جاده های استان فراهم شده است که با عنایت به همجواری با استان های کرمانشاه وخوزستان که همگی دارای پایانه های مرزی جهت تردد زائرین به مراسم اربعین در کشور عراق می باشند، استان ایلام از شرایط ویژه ای از حیث میزان تردد زائرین برخوردار است.

بیرامی با بیان اینکه یکی از مشکلات زائران برقراری ارتباط تلفنی و اینترنت همراه است خاطرنشان کرد: با اپراتورها برای رفع این معضل در تعامل هستیم  تا با فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی این خدمات را به زائران ارایه دهیم.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان به خدمات حوزه ارتباطات استان در مرز مهران اشاره کرد و افزودند:با همکاری شکرت پست استان یک باجه سیار درمرز مهران راه اندازی شده است همچنین پست بانک استان با ایجاد باجه سیار بانکی به زائرین ارائه خدمت می کند.

بیرامی ادامه داد:شرکت ارتبااطت زیرساخت ظرفیت پهنای باند مهران را بهم میزان 10GB افزایش داده است و شرکت مخابرات استان با همکاری همراه اول و شرکت ایرانسل و رایتل با ایجاد سایتهای پرتابل پایداری مناسبی را در ارتباطات استان فراهم کرده اند.

بیرامی تصریح کرد: مسیرهای ارتباطی از ابتدای حوزه استحفاظی استان ایلام تا نقطه صفر مرزی پایش شده و تمامی نقاط کور شناسایی و تقویت می‌شود .

براساس این گزارش مدیران واحدهای تابعه وزارت و نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه در این بازدید حضور داشتند.